Performancing Metrics

دوربین های ثبت تخلفات جاده ای ۲.۳ میلیون راننده را جریمه کرد | اتاق خبر
کد خبر: 414418
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1397 - 18:52
رئیس مرکز مدیریت راههای کشور گفت: هم اکنون هزار و ۲۵۰ سامانه دوربین ثبت تخلفات جاده ای در راههای کشور فعال است که این میزان تا پایان سال به هزار و ۸۰۰ نقطه افزایش خواهد یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر آشوری افزود: از ابتدای سال بیش از ۱۶۰ سامانه دوربین ثبت تخلفات جاده ای جدید فعال شده و تعداد سایتهای دارای کد راهور به هزار و ۵۰ مورد رسیده  یعنی این تعداد سامانه مراحل تست را سپری کرده و در اتصال با پلیس راه قرار گرفته و وارد چرخه اطلاعات کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۳۹۷ بیش از یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون پلاک خوانی با این سامانه ها انجام شده است، افزود: این میزان، کل ترددها در سطح جاده ها بوده و از این تعداد، دو میلیون و ۳۰۰ هزار راننده متخلف شناسایی و از طریق سرورهای سازمان راهداری برای اعمال قانون به پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی شده اند.

رئیس مرکز مدیریت راهها همچنین افزود: سرعت غیرمجاز لحظه ای و سرعت غیرمجاز متوسط خودروها بین دو سامانه و همچنین تردد خودروهای سنگین از خطوط غیرمجاز نظیر باند سبقت (سوم) تخلفاتی هستند که این دوربین ها ثبت و به پلیس منعکس می کند.

آشوری همچنین علت کند شدن نصب دوربین ها در مناطق مختلف را چالش های نصب دوربین در جاده ها عنوان و تصریح کرد: این کار در اجرا با چالش های مختلفی از جمله تامین برق مورد نیاز و ارتباط با سرورها روبروست ضمن اینکه در برخی نقاط نیز، معارضین حریم راهها در مقابل نصب دوربین ممانعت ایجاد می کنند که سبب می شود سرعت نصب دوربین ها کاهش یابد.

این مسئول سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: برای تجهیز شبکه جاده ای کشور به این سامانه، مطالعات کارشناسی چهار هزار و سیصد سامانه دیگر انجام و اطلاعات مربوطه برای تصویب به مراجع قانونی پیشنهاد داده شده که در مرحله بررسی است تا با استفاده از روش سرمایه گذاری B.O.T سرمایه گذاران شناسایی و قراردادهای لازم منعقد شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید