Performancing Metrics

ایران بازار اصلی خودروهای چینی است اما ... | اتاق خبر
کد خبر: 414878
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1397 - 12:09
یک کارشناس مطرح کرد
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در حال حاضر ایران بازار اصلی و عمده صادرات خودروسازان چینی است با این حال پیش‌بینی می‌شود با روند فعلی رشد کیفی این خودروها در سال ۲۰۲۰ شاهد صادرات گسترده خودروهای چینی به اروپا باشیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شهرام آزادی اظهار کرد: تا حدود یک دهه قبل خودروسازان چینی به هیچ وجه در سطح دنیا مطرح نبودند و شاید از صنعت خودروی ایران نیز عقب‌تر بودند.

وی با بیان اینکه با این حال در یک دهه اخیر خودروسازان چینی سرمایه‌گذاری بسیار زیادی با حمایت دولت این کشور برای توسعه محصولات داشته‌اند، خاطرنشان کرد: در همین راستا خودروسازان چینی با بسیاری از خودروسازان مطرح بین‌المللی مانند بی ام و، فولکس واگن، فورد و جی ام به مشارکت در تولید پرداخته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: خودروسازان چینی در یک دهه اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه ساخت قطعات و سیستم‌های خودرو کرده‌اند و در این زمینه از قطعه‌سازان صاحب نام بین‌المللی همچون بوش کمک گرفته‌اند ضمن اینکه با شرکت‌های مطرح بین‌المللی در حوزه تولید قطعات اصلی خودرو همچون زد اف و پانچ پاور تک وارد مشارکت شده‌اند.

وی افزود: بنابراین با پیشرفت‌های چند سال اخیر خودروسازان چینی دیگر نمی‌توان به صنعت خودروی چین مانند گذشته نگاه کرد و مشخص است که هدف چینی‌ها از این روند رو به رشد، ورود به بازار کشورهای اروپایی و آمریکا است.

آزادی با بیان اینکه چینی‌ها صادرات خودرو را از ایران شروع کردند ولی دیگر بازارشان تنها منحصر به ایران نیست، تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان چینی به صورت محدود وارد بازار اروپا شده‌اند اما می‌توان گفت که با پیشرفت سریع این شرکت‌ها در سال ۲۰۲۰ شاهد صادرات گسترده خودروهای چینی به اروپا خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: خودروسازان چینی کیفیت خودروهای تولیدی خود را روز به روز ارتقاء می‌دهند و از نظر تکنولوژی و آپشن‌های خودرو روز به روز در حال پیشرفت هستند به‌گونه‌ای که ظرف دو سه سال آینده به جایی خواهند رسید که از نظر قیمت و کیفیت با خودروهای کره‌ای و اروپایی در بازارهای جهانی رقابت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید