Performancing Metrics

شکایت ترکیه به WTO علیه تعرفه‌های آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 414981
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1397 - 17:54
ترکیه علیه تعرفه‌هایی که از سوی آمریکا روی واردات فولاد و آلومینیوم این کشور وضع شده است، به سازمان تجارت جهانی (WTO) شکایت کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این اقدام که پیش از این از سوی مقامات ترکیه مطرح شده بود، در پی دو برابر شدن تعرفه‌های واردات فلزات ترکیه از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به تلافی امتناع ترکیه از آزادی یک کشیش آمریکایی انجام گرفت.

این کشیش که اهل کارولینای شمالی است، به مدت دو دهه در ترکیه زندگی کرده و اکنون در مرکز اختلاف دیپلماتیک میان آمریکا و ترکیه قرار گرفته است. اختلاف مذکور بحران بازارهای مالی ترکیه را شدت بخشیده است.

سازمان تجارت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ترکیه خواستار مشاوره‌های حل اختلاف WTO با آمریکا پیرامون تعرفه‌های اضافی برای واردات محصولات فولادی و آلومینیومی شده است.

تحت مشاوره‌های اختلاف، دو طرف ۶۰ روز برای یافتن راه‌کار فرصت دارند سپس می‌توانند به نهاد حل اختلاف WTO مراجعه کنند.

ترامپ در انتقاد ازوضعیت روابط آمریکا با آنکارا، ماه جاری با دو برابر کردن تعرفه‌های واردات محصولات فولادی و آلومینیومی از ترکیه موافقت کرد و آن‌ها را به ترتیب به ۲۰ و ۵۰ درصد افزایش داد. آمریکا بزرگترین واردکننده فولاد جهان و ترکیه ششمین صادرکننده بزرگ فولاد به آمریکا است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید