Performancing Metrics

افزایش درآمد ارزی ازطریق گردشگری | اتاق خبر
کد خبر: 415337
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1397 - 13:04
یک اقتصاددان با اشاره به تاثیر صنعت گردشگری بر افزایش درآمد ارزی کشور، گفت: دولت باید با رفع مشکلات این حوزه، زمینه را برای رونق حضور گردشگران خارجی فراهم کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مهدی پازوکی در خصوص راه های افزایش درآمدهای ارزی، اظهار کرد: افزایش درآمد ارزی یکی از مهم ترین مسائلی است که دولت باید برای دستیابی به آن برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

این اقتصاددان افزود: با توجه به شرایط موجود کشور، صادرات کالاهای غیرنفتی به کشورهای منطقه یکی از مهم ترین گام ها در افزایش درآمد ارزی تلقی می شود.

وی ادامه داد: باید بازارهای منطقه ای و آسیایی را برای صادرات کالا دریابیم و بیش از گذشته به این امر توجه کنیم.

پازوکی با بیان اینکه با ایجاد زمینه مناسب، باید سرمایه های خارجی را به کشور جذب کرد، گفت: با توجه به مزیت های اقتصاد ایران همچون نیروی کار ارزان و تحصیل کرده و انرژی ارزان می توان با برنامه ریزی دقیق، به جذب سرمایه خارجی پرداخت.

وی بهبود وضعیت صنعت توریسم را نیز دیگر راه افزایش درآمد ارزی کشور عنوان کرد و افزود: ایران یکی از کشورهایی است که به خوبی می تواند گردشگر خارجی جذب کند. ما پتانسیل های زیادی در حوزه جذب گردشگر داریم.

این اقتصاددان ادامه داد: متاسفانه این ظرفیت گسترده در کشور ما، مورد بی مهری قرار گرفته و گردشگران خارجی چندان تمایلی به حضور در ایران ندارند.

پازوکی تصریح کرد: دولت باید با کاهش مشکلات مربوط به حوزه گردشگری و رفع برخی محدودیت ها، اقتصاد را از ثمرات این حوزه بهره مند سازد.

این اقتصاددان تاکید کرد: در شرایط موجود کشور، با اتکا به این روش ها می توان به افزایش درآمدهای ارزی کمک کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید