Performancing Metrics

گزارش تحقیق و تفحص از ستاد قاچاق همچنان در ابهام | اتاق خبر
کد خبر: 416165
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1397 - 18:17
علی‌رغم اتمام مهلت قانونی ارائه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صحن علنی مجلس، پیگیری‌ها نشان می‌دهد آخرین وضعیت گزارش فوق مبهم بوده واعضای کمیته نیز پاسخگو نیستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، آذر ماه سال ۹۵ بود که اعضای کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای آغاز تحقیق و تفحص از این نهاد تعیین شدند و سال ۹۶ فرایند تحقیق و تفحص از این ستاد آغاز شد.

این کمیته به عنوان بازوی نظارتی مجلس با بررسی پرونده های مرتبط با قاچاق، وظیفه شفاف سازی اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بر عهده گرفت.

اعضای این کمیته با برگزاری جلسات مختلف با دستگاه های مرتبط با قاچاق همچون سازمان های زیرنظر دستگاه قضایی و بازدید از مناطق مرزی، ابعاد مختلف پرونده های قاچاق را مورد بررسی قرار دادند و طبق اظهاراتی که می کردند قرار بر ارائه گزارش نهایی این تحقیق و تفحص در پایان خرداد ماه امسال بود.

با پایان یافتن خرداد ماه، اعضای کمیته مذکور اعلام کردند که گزارش نهایی از تحقیق و تفحص طی تیرماه به صحن علنی ارائه  می شود اما تیر ماه نیز به اتمام رسید و اعضای کمیته مذکور، اواسط مرداد ماه را زمان ارائه گزارش عنوان کردند.

با اتمام مرداد ماه، باز هم اظهار نظر دیگری از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتشر شد که حکایت از قرائت گزارش هیئت تحقیق و تفحص بر روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی مجلس طی شهریورماه داشت.

حال که شهریورماه نیز رو به پایان است، نه تنها از قرائت گزارش نهایی تحقیق و تفحص از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صحن علنی خبری نیست بلکه نمایندگان مجلس هنوز حتی از تعطیلات دو هفته ای خود بازنگشته اند که قرار باشد اقدام خاصی نیز انجام دهند.

با توجه به شرایط موجود کشور و البته تاکیدات چند باره رهبر معظم انقلاب بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، انفعال کمیته مذکور در انجام وظیفه خود یعنی «شفافیت روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور» و «ارزیابی همکاری دستگاه‌های مختلف در این خصوص» نمی تواند هیچ گونه توجیه قابل قبولی داشته باشد.

پیگیری‌ها از نمایندگان عضو این کمیته فعلا به جایی نرسید و هیچ کدام از اعضای کمیته در این خصوص، پاسخگو نیستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید