Performancing Metrics

نفت معاملات هفتگی را با رشد قیمت به پایان رساند | اتاق خبر
کد خبر: 416396
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1397 - 10:24
در معاملات پرنوسانِ پیش از اجلاس اوپک؛
قیمت های نفت در آستانه برگزاری اجلاس اوپک و علیرغم خط و نشان های دوباره ترامپ برای تولیدکنندگان، معاملات هفتگی را با رشد قیمت به پایان رساند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در معاملات الاکلنگ‌وار روز جمعه، قیمت‌های نفت بارها بالا و پایین شدند؛ قیمت های نفت در آستانه برگزاری اجلاس اوپک و علیرغم خط و نشان های دوباره ترامپ برای تولیدکنندگان، معاملات هفتگی را با رشد قیمت به پایان رساند. 

فکر سرمایه‌گذاران درگیر این مسأله است که آیا پس از آغاز تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در ۴ نوامبر، تولیدکنندگان خواهند توانست جای خالی صادرات ایران را در بازارهای جهانی نفت خام پر کنند یا خیر؟ اعضای اوپک قرار است روز یکشنبه (فردا) در الجزایر به دیدار یکدیگر بروند.

بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، برنت، معاملات روز جمعه خود را با ۱۰ سنت افزایش نسبت به قیمت بسته شده قبلی، به پایان برد و در هر بشکه ۷۸.۸۰ دلار بسته شد.

نفت خام سبک آمریکا هم توانست در پایان، با ۴۶ سنت افزایش قیمت نسبت به روز پنج‌شنبه، در هر بشکه ۷۰.۷۸ دلار بسته شود. این درحالی است که این شاخص نفتی در معاملات دیروز تا رکورد ۷۱.۸۰ دلار بالا رفته بود که نزدیک به ۱ دلار از قیمت نهایی آن بالاتر است.

اما این هفته برای شاخص‌های نفت، با سود به پایان رسید. نفت خام آمریکا ۲.۵ درصد بالاتر و نفت خام برنت ۰.۷ درصد بالاتر از ابتدای هفته، معامله شدند.

در آغاز معاملات روز جمعه، نگرانی از تحریم شدن ایران و کمبود عرضه جهانی نفت خام، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال ۱.۰۰ دلار جهش کرد و به ۸۰.۱۲ دلار رسید. اما پس از این که یک منبع آگاه به رویترز گفت که اعضای اوپک و متحدان آن در حال مذاکره برای افزایش تولید خود به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز، هستند، قیمت‌ها سقوط کردند. اما دوباره با نگرانی سرمایه‌گذاران از این که افت صادرات ایران بیش از مقداری باشد که بتوان آن را جبران کرد، قیمت‌ها صعودی شدند.

پنج‌شنبه شب، ترامپ دوباره پشتیبانی آمریکایی‌ها از کشورهای خاورمیانه را به قیمت‌های نفت مشروط کرد و دوباره از اوپک خواست که قیمت‌ها را کاهش دهند. توییت او، اجلاس این هفته اوپک و تحریم‌های قریب‌الوقوع آمریکا علیه ایران، معاملات روز جمعه را پرنوسان کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید