Performancing Metrics

تحریمها برمی‌گردد، آب از آب تکان نمی‌خورد | اتاق خبر
کد خبر: 417493
تاریخ انتشار: 23 مهر 1397 - 21:15
مقام آمریکایی مدعی شد
یک مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا در آستانه مذاکره با مقامات اتحادیه اروپا مدعی شد: آمریکا مطمئن است بازار نفت پس از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، عرضه کافی خواهد داشت تا از افزایش قیمت اجتناب کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه ایران در وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما مطمئن هستیم بازارهای انرژی باثبات خواهند ماند و در حال حاضر بازار را برخوردار از عرضه کافی و متعادل می‌بینیم. ما باید روی این عوامل بنیادین متمرکز شویم و تحت تاثیر ادعاهای تهران قرار نگیریم.

هوک گفت: ما به هماهنگی نزدیک با تولیدکنندگان نفت ادامه می‌دهیم و آمریکا سهم خود را برای حفظ عرضه ایفا می‌کند.

وی گفت: افزایش صادرات نفت ایران برای جایگزینی نفت ایران موجود است.

بر اساس گزارش پلاتس، هوک روز جمعه با مقامات آمریکایی دیدار کرد اما درباره اینکه آیا با این کشورها برای معافیت از تحریم‌ها به توافق رسیده است، اظهارنظر نکرد.

دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند، هفته گذشته گفت: دو شرکت هندی قرار است با وجود اجرای تحریمهای آمریکا در نوامبر، نفت ایران را خریداری کنند.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده که اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود به‌دلیل ابهامات نسبت به تاثیر بازگشت تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران، قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت را بالا برد و اعلام کرد آمریکا انتظار دارد وضع مجدد تحریم‌ها علیه نفت ایران در پنجم ماه نوامبر، به افزایش بیشتر قیمت‌ها منجر شود و اگر کاهش تولید و صادرات نفت ایران بالاتر از حد انتظار باشد، اختلالات در بازار نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به افزایش قیمت‌ها منتهی خواهد شد.

بازیگران بازار نفت به دقت به نظاره نشسته‌اند که پس از اجرای تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران در چهارم نوامبر، چه اتفاقی روی خواهد داد. بزرگترین شرکت‌های بازرگانی نفت جهان نیز پیش‌بینی کرده‌اند قیمت‌های نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در سال میلادی آینده به پایین ۶۵ دلار در هر بشکه سقوط نخواهد کرد و احتمالا بالای مرز ۱۰۰ دلار را خواهد شکست.

نفت برنت که قیمت پایه بازار جهانی است، هفته گذشته به ۸۶.۷۴ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین قیمت از سال ۲۰۱۴ بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید