Performancing Metrics

صعود صادرات صنایع، افول صادرات معادن + جدول | اتاق خبر
کد خبر: 417594
تاریخ انتشار: 26 مهر 1397 - 08:51
در ۵ ماهه نخست امسال صورت گرفت
میزان صادرات در بخش صنعت و معدن در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌گونه‌ای است که حوزه صنعت از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب با رشد ۲۵.۴ و ۱۶.۹ درصدی روبرو شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میزان صادرات در بخش صنعت طی ۱۵۰ روزه ابتدای سال جاری معادل ۸ میلیارد و ۴۸۷ میلیون دلار بوده که در قیاس با صادرات ۶ میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلاری این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشدی ۲۵.۴ درصدی روبرو شده است. همچنین میزان صادرات بخش معدن در پنج ماهه ابتدایی سال جاری برابر ۵۲۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با میزان صادرات ۷۸۷ میلیون دلاری مدت مشابه سال گذشته، شاهد افت ۲۲.۹ درصدی صادرات در این بخش هستیم.

این درحالی است که میزان صادرات وزنی صنایع طی مدت مذکور ۱۹ میلیون و ۴۳۸ هزار تن بود که نسبت به صادرات ۱۶ میلیون و ۶۳۱ هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۹ درصد رشد داشته است. در مورد صادرات وزنی معادن در پنج ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز صادرات ۱۰ میلیون و ۹۵۵ هزار تنی به ۸ میلیون و ۷۱۳ هزار تن تقلیل یافته است که کاهشی ۲۰.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در ذیل جدول مربوط به صادرات حوزه صنعت و معدن طی پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشی و وزنی آمده است:

 

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید