Performancing Metrics

قیمت LNG در آسیا گران‌تر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 417658
تاریخ انتشار: 27 مهر 1397 - 14:41
قیمت گاز طبیعی مایع (LNG) در آسیا بدنبال افزایش قیمتهای نفت و محدود شدن عرضه، بالاتر خواهد رفت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، افزایش قیمت همزمان با جهش تقاضا برای LNG در آسیا به دلیل جایگزینی گاز طبیعی با زغال سنگ در چین، روی می‌دهد.

به گفته کارشناسان اگر چین که دومین واردکننده بزرگ گاز طبیعی در جهان است، روی صادرات LNG آمریکا تعرفه وضع کند، ممکن است خریداران چینی به دردسر بیافتند اما این اقدام زنجیره تامین در آسیا را تغییر خواهد داد و به نفع سایر تولیدکنندگان خواهد بود.

راجیو بیسواز، اقتصاددان ارشد آسیا اقیانوسیه در شرکت "اچ آی اس مارکیت" به شبکه CNBC گفت: قیمت گاز طبیعی در آسیا امسال همراه با نفت افزایش پیدا کرد زیرا عمده قراردادهای بلندمدت LNG این منطقه مرتبط با قیمت نفت است. با افزایش قیمت نفت در هفته‌های اخیر که تحت تاثیر بازگشت تحریمهای آمریکا علیه صادرات نفت ایران بوده است، فشار صعودی روی قیمتهای قراردادهای LNG آسیا نیز افزایش پیدا کرده است. میانگین قیمت واردات گاز چین در سه ماهه دوم ۲۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت در حالی که قیمت قراردادهای ژاپن در همین مدت ۱۷ درصد افزایش داشت.

برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند زمانی که آمریکا در ماه آینده ایران را هدف تحریم قرار دهد، قیمتهای نفت ممکن است به بالای ۹۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

بازار محموله تک LNG در آسیا که به طور مداوم رشد کرده است، در کوتاه مدت از این بابت متاثر خواهد شد و قیمت محموله‌های تک در آسیا تا ژانویه سال ۲۰۱۹ به ۱۱.۸۵ دلار به ازای هر یک میلیون واحد ترمال بریتیش خواهد رسید. قیمت محموله‌های تک برای تحویل در اکتبر در آسیا ۱۱.۴۰ دلار بود که ۳۰ سنت افزایش در عرض یک هفته نشان داد.

در این بین، عرضه از سوی استرالیا که بزرگترین صادرکننده محموله‌های تک جهان است، محدود شده زیرا تقاضای داخلی بخشی از سهم صادرات به آسیا را تصرف کرده است. نیکلاس براون، مدیر تحقیقات گاز و محموله‌های تک شرکت "وود مک‌کنزی" پیش‌بینی کرد این وضعیت تا سال ۲۰۲۸ به همین منوال خواهد ماند. طبق گزارش وود مک‌کنزی، تقاضای چین در فاصله سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ به میزان ۱۵۰ درصد رشد کرد و معادل نیمی از رشد تقاضای جهانی بود. انتظار می‌رود چین میزان بالایی LNG در زمستان امسال وارد کند.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، برخی از تصمیمات پیرامون پروژه‌های جدید LNG در روسیه، آمریکا و قطر ممکن است بزودی گرفته شود در حالی که تولیدکنندگان در آسیای جنوب شرقی تاسیساتشان را برای تامین تقاضا گسترش خواهند داد اما تحولات مذکور در بلندمدت تاثیرگذار خواهند بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید