Performancing Metrics

رتبه اول منطقه‌ای ایران در استاندارد سازی | اتاق خبر
کد خبر: 417672
تاریخ انتشار: 27 مهر 1397 - 20:57
معاون سازمان استاندارد مطرح کرد؛
معاون سازمان استاندارد گفت: هدف استاندارد، کمک برای توسعه پایدار است و تاکنون ۳۷ هزار استاندارد تعریف کرده ایم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، وحید مرندی مقدم که به مناسبت ۲۲ مهر - روز جهانی استاندارد- در مراسم پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخنرانی می کرد، گفت: توسعه استاندارد لازمه توسعه پایدار است و مقام معظم رهبری بیشتر به مقوله استانداردسازی تمام تولیدات تاکید دارند.

وی با اشاره به وظیفه وزارتخانه ها برای رعایت استانداردها افزود: سازمان ملی استاندارد هم اکنون ۳۷ هزار استاندارد را تعریف کرده است و ما در بحث استانداردسازی در بین کشورهای منطقه رتبه اول را داریم و در حوزه بین الملل از رتبه ۵۰ به رتبه ۲۲ کشورهای عضو ایزو رسیدیم که افتخار است.

مرندی با بیان اینکه ما امروز عضو هیات مدیره سازمان استاندارد کشورهای اسلامی هستیم، ادامه داد: در تعریف غذای حلال، استانداردی را تعریف کردیم که مورد قبول هر ادیان اسلامی باشد.

وی با اشاره به ۲۵۰۰ آزمایشگاه همکار با سازمان استاندارد و همکاری ۳۵۰ شرکت بازرسی داخلی و خارجی و اشتغالزایی در این حوزه ها، گفت: ظرفیت های سازمان در خارج نیز بستر رشد مناسبی برای سایر بخش ها ایجاد کرده است.

مرندی با تاکید بر اینکه هدف رسیدن به الگوی اسلامی ایران پیشرفت است ابراز امیدواری کرد سازمان استاندارد در این خصوص به موفقیت دست یابد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید