Performancing Metrics

چرا شرکت‌های بزرگ نفتی به دنبال وضع تعرفه بر کربن هستند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 418184
تاریخ انتشار: 9 آبان 1397 - 19:00
پشت پرده یک تغییر موضع؛
بزرگترین شرکت‌های نفتی دنیا، شامل اکسون موبیل، اخیرا از وضع تعرفه بر کربن حمایت کرده اند و به این وسیله در تلاش‌ هستند قانون‌های مربوط به تغییرات آب‌وهوا را به نفع خود دستکاری کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، بزرگترین شرکت‌های نفتی دنیا، شامل اکسون موبیل، اخیرا از وضع تعرفه بر کربن حمایت می‌کنند و به این وسیله در تلاش هستند تا قانون‌های مربوط به تغییرات آب‌وهوا را به نفع خود دستکاری کنند.

راشاتودی در برنامه تحلیلی «کیسر ریپورت» شرکت اکسون را مورد بررسی قرار داده است و دریافته است که این شرکت از دیرباز پیشتاز تامین مالی اتاق فکرهایی بوده است که کار آنها نفی کردن تغییرات آب‌وهوایی است و حالا مدافع تعرفه بر آلودگی کربن شده است.

استیسی، تحلیل‌گر «کیسر ریپورت»، در مورد مدیران اجرایی اکسون می‌گوید: این میلیاردرها کاملا متقاعد شده‌اند که از هرگونه تغییرات آب‌وهوایی جان سالم به در خواهند برد... آنها هیچ اهمیتی برای افراد عادی قائل نیستند، آن‌چه آنها به آن اهمیت می‌دهند سود بیشتر است.

تحلیل‌گران «کیسر ریپورت»، مکس و استیسی، معتقدند آن‌چه اکسون و دیگر غول‌های نفتی پیشنهاد می‌دهند این است که از شر آژانس حفاظت از محیت زیست و همه قوانین مربوط به محیط زیست خلاص شوند و به جای آن، آنها بر آلودگی‌های کربنی تعرفه ببندند و آن را اخذ کنند.

این تحلیل‌گران می‌گویند: بنابراین، این شرکت‌ها از یک سو هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند و از سوی دیگر سعی می‌کنند قبل از این که با افزایش فجایع طبیعی، قانون‌گذاران جهان مجبور شونددست به اقدام بزنند، قوانینی را به نفع خود بنویسند.

مکس می‌گوید: تعرفه پیشنهادی ۴۰ دلار به ازای هر تن، درآمدی ۲۷۶ میلیارد دلاری ایجاد خواهد کرد که اندکی از درآمد سال گذشته اکسون بیشتر است. این پول‌ها به دست قربانیان اکسون و صنعت انرژی نخواهد رسید، بلکه مستقیما به جیب کسانی خواهد رفت که قوانین را دستکاری کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید