Performancing Metrics

ابراز تاسف از بازگشت تحریم های آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 418280
تاریخ انتشار: 12 آبان 1397 - 10:05
در بیانیه مشترک کشورهای اروپایی اعلام شد؛
اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف کردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

این بیانیه را فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژان ایو لودریان، هایکو ماس و جرمی هانت وزیران خارجه فرانسه، آلمان و بریتانیا امضا کرده‌اند.

کشورهای امضا کننده، برجام را «بنیان اصلی» منع گسترش سلاح هسته‌ای و نتیجه «با دیپلماسی چندجانبه» خواندند که برای حفظ «امنیت اروپا، منطقه و جهان» ضروری است.

وزیران خارجه اروپایی همچنین بر «تعهد خود» برای «همکاری و بویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران» تاکید کرند.

دولت آمریکا امروز جمعه اعلام کرد که تمامی تحریم‌های ضدایرانی که به موجب برجام رفع شده بودند را بازگردانده است.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در این خصوص گفت که آمریکا برای ۸ کشور معافیت هائی را در برابر تحریم نفتی علیه ایران قائل می شود. این معافیتها موقت است تا جایگزینی برای نفت ایران پیدا شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید