Performancing Metrics

آورده متقاضیان مسکن مهر پردیس افزایش نخواهد یافت | اتاق خبر
کد خبر: 418710
تاریخ انتشار: 21 آبان 1397 - 17:56
یک مقام مسئول؛
سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به افزایش قیمت تمام شده ساخت و ساز گفت: با این حال هیچ بار مالی جدیدی به متقاضیان تحمیل نخواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حبیب الله چاغروندی در نشست خبری تشریح برنامه های شرکت عمران شهر جدید پردیس و مشکلات مسکن این شهر با بیان  اینکه من از ابتدای مسکن مهر در این حوزه فعال بوده ام گفت: در دولت گذشته دولت رأساً دست اندر کار مسکن مهر بود و در استان ها، استانداران به نمایندگی از دولت اجرای این طرح را پیگیری کرده و پای کار بودند.

وی درباره واگذاری مجدد طرح مسکن مهر به استانداران گفت: در حال حاضر در بخشی زیادی از استان ها و شهرها به جز موارد خاصی، مسکن مهر به اتمام رسیده است. بنابراین استانداران می توانند در موارد باقی مانده مشکلات را برطرف کنند.

وی تأکید کرد: موضوع پردیس متفاوت است و وزارت راه و شهرسازی به مسکن مهر پردیس، نگاه ملی دارد. همچنین با درجه ای خفیف تر پرند و هشتگرد همین جایگاه را دارند.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار داشت: ابعاد گسترده مشکلات این شهر، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها را مکلف کرده که مشکلات را حل کند. شخص وزیر راه و شهرسازی نیز بیشتر اوقات خود در حوزه مسکن را به رفع و رجوع مشکلات مسکن پردیس معطوف کرده است. با این حال معتقدم  این مشکلات قابل حل بوده و اگر چند مشکل اصلی حل شود می توانیم مسکن مهر پردیس را یک ساله به سرانجام برسانیم.

چاغروندی خاطرنشان کرد: به طور متوسط پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پردیس ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در فازهای مختلف میزان پیشرفت ها متفاوت است.

وی در خصوص جهش قیمتی اخیر مسکن و تأثیر افزایش قیمت مصالح بر هزینه تمام شده ساخت و ساز مسکن مهر تصریح کرد: در گذشته و در سال ۹۱ نیز جهش قیمتی در بخش مسکن به وجود آمده که در آن زمان هم تا چند ماه مشکلاتی برای ساخت و ساز و پیمانکاران مسکن مهر پیش آمد. بار دوم نیز در نیمه دوم سال ۹۶ و ابتدای سال جاری جهش قیمت به وجود آمد که همچنان سازندگان با این مشکل درگیر هستند.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس تأکید کرد: با این حال تحت هیچ شرایطی نه شرکت عمران شهر جدید و نه پیمانکاران حق ندارند قیمت های جدید به متقاضیان تحمیل کنند بنابراین خیال متقاضیان مسکن مهر پردیس راحت باشد  و هیچگونه افزایش قیمت و آورده متقاضی نخواهیم داشت. موضع ما عدم تحمیل هزینه ها به مردم است.

چاغروندی افزود: از آنجایی که قیمت ساخت و ساز انجام شده دولت باید افزایش هزینه ها را جبران کند، قرار است از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید، منابع داخلی دولت، منابع وزارت راه و شهرسازی و یارانه ها، مابه التفاوت افزایش قیمت جدید و قیمت قبلی جبران شود. ضمن اینکه در لایحه بودجه ۹۸ هم قرار است بخشی از منابع مورد نیاز گنجانده شود.

وی تأکید کرد: پیش بینی ما این است که با ۲۸۰۰ میلیارد تومان می توانیم پروژه ها را در طول یک سال به نقطه مناسبی برای زندگی برسانیم.

این مقام مسئول در شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: در شهر جدید پردیس ۸۲ هزار واحد مسکن مهر برای احداث برنامه ریزی شده است که در ۱۳ هزار واحد آن، سکونت صورت گرفته است. در مجموع ۳۰ هزار واحد افتتاح شده که به جز آن ۱۳ هزار واحد در مابقی واحدهای اصلاح شده، اسکان نداشته ایم.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس یادآور شد: شرکت عمران شهر جدید پردیس آمادگی دارد تا برای تکمیل فازهای باقیمانده در این شهر جدید، اراضی در اختیار شرکت عمران را با سازندگان تهاتر کند اما باید ابتدا زیرساخت های قانونی آن فراهم شود که در حال رایزنی برای اخذ مجوز قانونی آن هستیم.

وی یکی از مهمترین مشکلات کندی پیشرفت مسکن مهر پردیس را سختی تأمین آسانسور عنوان و اظهار داشت: آسانسورهای تولید داخل برای ساختمان های حداکثر ۷ طبقه است در حالی که بیش از ۷۰۰ برج ۱۳ تا ۱۵ طبقه در پردیس داریم که برای تأمین آسانسور آنها از خارج از کشور وارد کنیم.

چاغروندی در خصوص تأمین پکیج واحدهای ساخته شده، گفت: تعداد واحدهایی که افتتاح شده بود با کمبود پکیج در بازار همزمان شد به گونه ای که برای دریافت هر دستگاه پکیج باید با ارائه سند واحد مسکونی، ثبت نام انجام می شد و تا چهار ماه بعد پکیج را دریافت می کردیم. به همین دلیل با شرکت تولید کننده جلسه گذاشته ایم و در حال حاضر مشکل کمبود پکیج واحدهای افتتاح شده که خانوارها در آن ساکن هستند را با خرید ۳۰۰ دستگاه پکیج از این تولید کننده برطرف کردیم.

این مقام مسئول در شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص نقل و انتقالات واحدهای مسکن مهر پردیس و مشکلات برخی خریداران حواله های ثبت نامی بیان کرد: نقل و انتقالات مسکن مهر باید طبق روال قانونی انجام شود اما در مواردی حواله ها خارج از مقررات به فروش رسیده است که باید با حضور در شرکت عمران پردیس و ثبت قانونی آن مشکلات دارندگان حواله های دست چندم رفع شود.

وی افزود: تا پایان سال جاری در دو مرحله ۵ هزار واحد جدید افتتاح خواهد شد.

چاغروندی در خصوص متروی شهر جدید پردیس اظهار داشت: صبح امروز با شرکت مشاوره متروی پردیس جلسه گذاشتیم. فاز یک مطالعات متروی این شهر به پایان رسیده و پیمانکار این مجموعه که یکی از شرکت های زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء است قرار است مطالعات فاز دو را نیز همزمان با اجرای فاز یک انجام دهد. دولت و مجلس نیز به دنبال تسریع اجرای متروی پردیس هستند تا حمل و نقل جمعیت ۵۰۰ هزار نفری این شهر به یک معضل دیگر تبدیل نشود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید