Performancing Metrics

استفاده واتس اپ از کدهای QR برای انتقال اطلاعات میان کاربران | اتاق خبر
کد خبر: 418824
تاریخ انتشار: 24 آبان 1397 - 13:03
منابع آگاه اعلام کرده‌اند که واتس‌اپ احتمالا قصد دارد به کاربران امکان دسترسی به یک سیستم جدید برای انتقال اطلاعات موردنظر را بدهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، واتس‌اپ که یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان در جهان محسوب می شود، حالا به نظر می رسد که می خواهد با اضافه کردن قابلیت QR code به کاربرانش این امکان را بدهد تا در صورتی که می‌خواهند شماره تماس و اطلاعات مربوط به مخاطبان را برای کسی بفرستند، از این سیستم استفاده کرده و بالافاصله اطلاعات مورنیاز خود را برای دیگران ارسال کند.

کدهای QR را می‌توان به کمک گوشی‌های هوشمند اسکن کرد. این کدها می‌توانند حاوی اطلاعاتی نظیر آدرس اینترنتی، نام، نشانی، تلفن، متن دلخواه یا هر اطلاعات دیگری باشند.

QR مخفف عبارت «کدهای واکنش سریع» یا (Quick Response Code) است که به صورت مربعی شکل بوده و نخستین بار توسط محققی ژاپنی ابداع شد. برخلاف بارکدهای استاندارد UPC که از خطوط عمودی و اعداد تشکیل شده‌اند، یک کد QR نه تنها حاوی اطلاعات بسیار بیشتری است، بلکه می‌توان به سرعت به اطلاعات گسترده‌ای که در آن وجود دارد، دسترسی پیدا کرد.

این کدها توسط رایانه و سیستم‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، رمزگشایی می‌شود و کاربردهای متعددی در زمینه‌های مختلف دارد.

البته هنوز به صورت رسمی توسط واتس اپ اضافه شدن این قابلیت به پلتفرم این پیام رسان اعلام نشده و هنوز معلوم و مشخص نیست که چنین ویژگی به واتس اپ اضافه می شود یا خیر.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید