Performancing Metrics

دلیلی عجیب برای سقوط جدیدترین بوئینگ آمریکایی! | اتاق خبر
کد خبر: 418831
تاریخ انتشار: 24 آبان 1397 - 14:54
گزارش‌ها حاکی از آن است که حتی خلبانان فعال در ایرلاین‌های آمریکایی نیز از سیستم جدیدی که در دماغه هواپیمای ۷۳۷ ماکس بوئینگ بکار رفته، مطلع نبوده‌اند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روز گذشته بود که خبری مبنی بر همکاری بوئینگ با سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا در خصوص بررسی تغییرات لازم در هواپیمای ۷۳۷ ماکس که تقریبا یک ماه پیش در سواحل اندونزی سقوط کرد، منتشر شد. حالا رویترز گزارش داده است که تا همین هفته گذشته هیچ یک از ایرلاین‌های آمریکایی نیز از یکی از ویژگی‌های هواپیمای مذکور که در سقوط اخیر آن مرتبط بوده، باخبر نبوده‌اند.

روز گذشته سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده از همکاری با شرکت هواپیماسازی بوئینگ خبر داد و اعلام کرد که متخصصان فنی و مهندسان پرواز درحال بررسی تغییرات نرم‌افزاری بر روی هواپیمای ۷۳۷ ماکس هستند که اخیرا تحویل ایرلاین لیون ایر (Lion Air) اندونزی داده شده بود و بعلت نامعلومی در دریا سقوط کرد و تمامی ۱۸۹ نفر مسافر و خدمه پروازی آن مفقود و کشته شدند.

هواپیمای ۷۳۷ ماکس بوئینگ که یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین هواپیماهای ساخت این شرکت بزرگ آمریکایی به شمار می‌رود، حالا زیر ذره بین سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده قرار گرفته تا معلوم شود چه علتی موجب سقوط نابهنگام و ناگهانی آن شده است.

در تازه‌ترین گزارشی که توسط این سازمان منتشر شده می‌توان دریافت که یک سیستم جدید در دماغه و نوک این هواپیما تعبیه و طراحی شده بوده است که سنسورهای موجود در آن احتمالا به دلیل مشکلات نرم‌افزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتوپایلوت ( هدایت خودکار و اتوماتیک ) می‌گذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید ، سر هواپیما را به سمت پایین می‌کشانند و این امر موجب می‌شود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند.

بر اساس نتایجی که هنوز به طور کامل صحت آن تایید نشده است، بسیاری از کارشناسان خاطرنشان کرده‌اند که این اطلاعات را هیچ یک از خلبانان فعال در ایرلاین‌های آمریکایی نیز نمی‌دانستند و این نشان می‌دهد که بوئینگ باید در خصوص آزمایش‌های در حین ساخت و همچنین آموزش نکات دقیق و جدید به خلبانان و ایرلاین‌ها دقت و توجه بسیار بیشتری کند تا از بروز اتفاقات غیرقابل پیش بینی برای خلبانان به هنگام پرواز جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید