Performancing Metrics

عراق برای تبادل مواد غذایی با گاز ایران به دنبال تایید آمریکا است | اتاق خبر
کد خبر: 418841
تاریخ انتشار: 24 آبان 1397 - 17:32
دو مقام دولتی عراق اعلام کردند؛
دو مقام دولتی عراق خبر دادند، عراق با ایران توافق کرده است که مواد غذایی را با گاز و انرژی ایران مبادله کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، دو مقام دولتی عراق خبر دادند، عراق با ایران توافق کرده است که مواد غذایی را با گاز و انرژی ایران مبادله کند.

بغداد حالا به دنبال تایید آمریکا تا به آن اجازه دهد گاز ایران را برای استفاده در نیروگاه‌ها وارد کند و زمان بیشتری برای یافتن منابع جایگزین نیاز خواهد داشت.

منابعی که این اطلاعات را با رویترز در میان گذاشتند، یک مقام ارشد دولتی و یک عضو کمیته انرژی وزیران عراق بودند.

منبع آگاه اول گفت: ضرب‌العجل ۴۵ روزه آمریکا برای متوقف کردن واردات گاز از ایران به هیچ‌وجه برای عراق کافی نیست تا بتواند منبعی جایگزین پیدا کند.

او ادامه داد: متوقف کردن واردات گاز از ایران پس از این ضرب‌العجل، بحران جدی برق را به همراه خواهد داشت. ما به زمان بیشتری احتیاج داریم... آمریکایی‌ها کاملا آگاهند که ما تا چه میزان به گاز ایران احتیاج حیاتی داریم.

واشنگتن به عراق معافیتی اعطا کرده است که بتواند پس از اجرایی شدن تحریم‌های ضد ایرانی امریکا از هفته گذشته، همچنان به واردات گاز، انرژی و مواد غذایی از ایران ادامه دهد.

اما ایالات‌متحده گفته است که این معافیت تنها ۴۵ روز طول خواهد کشید.

منبع آگاه دوم گفت: عراق درخواستی را به آمریکا ارسال خواهد کرد که به این کشور اجازه دهد بعد از موعد ۴۵ روزه هم به واردات خود ادامه دهد.

او گفت: قرار است عراق در برابر گاز ایران، مواد غذایی و آیتم‌های بشردوستانه، به ایران صادر کند. ایران این پیشنهاد را قبول کرده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید