Performancing Metrics

باید به دنبال تولید کالای رقابت محور در بازارهای داخلی و خارجی باشیم | اتاق خبر
کد خبر: 418851
تاریخ انتشار: 24 آبان 1397 - 20:39
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که باید به دنبال تولید کالای رقابت محور در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس، فرماندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و جمع کثیری از مدیران و فعالین اقتصادی برگزار شد.

در این مراسم از سه محصول استانی مروارید خلیج فارس با ثبت منطقه بندرلنگه، نارنگی سیاهو با ثبت منطقه سیاهو و خرمای پیارم حاجی آباد با ثبت منطقه حاجی آباد که ثبت جهانی شده است، رونمایی شد.

تصمیم داریم چند محصول مهم را برای ثبت قرار دهیم

مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت معدن و تجارت در همایش تجلیل از صارکنندگان نمونه استان هرمزگان از رونمایی سه محصول استانی مروارید خلیج فارس، خرمای پیارم حاجی آباد، نارنگی سیاهو در مراسم خبر داد.

مهدی میرصالحی افزود: ما محصول را در یک حوزه جغرافیایی خاص شناسایی کرده و آن را به ثبت ملی و پس از آن به ثبت جهانی می رسانیم.

وی با بیان اینکه تصمیم داریم چند محصول مهم را دستور کار برای ثبت قرار دهیم، ابراز کرد: محصول مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شده است و در این سند بین المللی نام خلیج فارس هم ثبت شده است.

مدیرکل ثبت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: امیدواریم نام خلیج فارس همچنان بدرخشد و این موضوع بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی تاکنون داشته است.

تولید کالای رقابت محور در بازارهای داخلی و خارجی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان هرمزگان اظهار کرد: انچه مهم و اساسی است، تولید کالاهایی است که در عرصه داخلی و خارجی رقابت داشته باشند.

برات قبادیان افزود: با فرآوری محصولات بصورت علمی می‌توانیم قیمت کالا را بالا ببریم و باید از این سرمایه‌ها استفاده کنیم؛ در کشور کمتر تلاش شده که فعالیت هایمان را علمی کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت بنگاه‌های اقتصادی کشور را حدود صد هزار دانست و عنوان کرد: نیاز است که این بنگاه‌ها نگاه ویژه به واحدهای تحقیق و توسعه خود داشته باشند.

وی اضافه کرد: در ژاپن شرکت نیسان سه هزار پرسنل داشت که یکهزار و ۷۰۰ نفر در واحد تحقیق و توسعه آن مشغول به فعالیت بودند به همین دلیل محصولات پیشرفته ایی دارند. قبادیان اظهار کرد: به جای اینکه پایان نامه ها و رساله ها بدون هدف باشند در گام اول انها را هدفمند کنیم.

نزدیکی بندرعباس به عمان یک نکته مثبت در امر صادرات

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان اعلام کرد: در سال گذشته صادرات غیر نفتی ایران به کشور عمان ٥٩٦ میلیون دلار بود.

عباس عبدالخانی در همایش تجلیل از صادرکنندگان استان هرمزگان افزود: از اردیبهشت امسال برای تمام اتباع ایران بصورت آنی با قیمت ٥ریال عمان ویزا صادر می شود.

وی افزود: کشور عمان از صادرات صنایع فلزی و معدنی استقبال می کند و صادرکنندگان این حوزه ها به راحتی می توانند کالاهای خود را صادر کنند.

عبدالخانی افزود: خطوط هواپیمایی نیز بین ایران و کشور عمان روز بروز بیشتر شده است.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان نزدیک ترین بندر به بندر السوبیر عمان را بندرجاسک اعلام کرد و افزود: محصولات صیفی جات و میوه و تره بار از این محل صادر می شود که صادر کنندگانی که در این زمینه کار می کنند بدانند که کشور عمان بازار خوبی برای صادرات صیفی جات، میوه و تره بار است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید