Performancing Metrics

نباید خط و مشی سیاسی مدیران ملاک قرار گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 419121
تاریخ انتشار: 30 آبان 1397 - 21:45
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز دیگر دوره‌ای نیست که بخواهیم خط و مشی سیاسی مدیران را ملاک قرار دهیم و مدیران علاقمند به خدمت که سیاست‌های اصلی دولت را قبول دارند می‌توانند منشأ خدمات باشند.

 

به گزارش اتاق خبر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، توسعه روستایی را اصلی ترین و مهمترین موضوع توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: توسعه پایدار و متوازن زمانی محقق می شود که توسعه روستایی در آن نقش اساسی داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور افزود: توسعه روستایی وقتی محقق می شود که روستاییان نه تنها از زیرساخت ها و امکاناتی نظیر آب، برق و مدرسه برخوردار باشند بلکه بتوانند از همه برکات و آثار توسعه نیز بهره مند شوند.

وی با تاکید بر توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در روستاها، تصریح کرد: روستاییان باید خود را در همه امور کشور سهیم و شریک بدانند و لازم است ساز و کاری طراحی شود که هیچکس در روستاها و مناطق محروم کشور احساس نکند که نقش و سهم او در توسعه کشور کمتر از دیگر نقاط کشور است.

جهانگیری با اشاره به اهمیت عدالت اجتماعی و شعارها و اهداف انقلاب اسلامی برای به ثمر رساندن این موضوع مهم گفت: موضوع محرومیت زدایی و حضور در مناطق دورافتاده کشور از موضوعاتی بود که در روزهای نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و شکل گیری جهاد سازندگی و سایر نهادهای مشابه مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با این رویکرد و جهت گیری انجام شد.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به ادغام جهاد سازندگی و وزارت جهاد کشاورزی به منظور توجه به روستاها در نهادهای ملی، خدمات آقای بشارتی به عنوان رییس دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در سالهای گذشته را یادآور شد و خاطرنشان کرد: روستاییان باید از همه امکانات مانند سایر مناطق کشور برخوردار شوند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: در سالهای گذشته در یکی از جلسات شورای عالی آب گزارشی ارائه شد که مردم برخی روستاها با دشواری بسیار باید آب مورد نیاز خود را از مناطق دور دست و با زحمت فراوان تامین کنند. این گزارش بسیار ناراحت کننده بود اما باعث شد در سالهای ۹۴ و ۹۵ و با اقدامات جهاد گونه و شبانه روزی دولت به اندازه متوسط ۱۰ سال گذشته به روستاها آبرسانی شود که در همین راستا به حدود ۳۰۰۰ روستا آبرسانی شد و بخش زیادی از دغدغه ها برطرف گردید.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای گاز رسانی به روستاهای کشور، افزود: شبکه گاز رسانی در ایران شبکه ای گسترده و منحصر بفرد است به گونه ای که در هیچ کجای دنیا مشابه آن وجود ندارد که از طریق یک شبکه سراسری به اقصی نقاط کشور گاز رسانی شده باشد.

جهانگیری اضافه کرد: با وجود محدودیت هایی که در بودجه وجود داشت، با تدبیر وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران بدون اتکا به بودجه دولت و از محل صرفه جویی ها، تعداد روستاهایی که به آنها گاز رسانی شد بیشتر از میزان گاز رسانی در تمام دوره های قبل بود و امروز هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود ندارد که از نعمت گاز برخوردار نباشد.

معاون اول رییس جمهور یکی دیگر از اقدامات مثبت در راستای توسعه روستاها در سالهای اخیر را اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح های اشتغال زا در روستاها عنوان کرد و گفت: تا کنون استفاده مطلوبی از این منابع صورت گرفته اما هنوز بیش از نیمی از این رقم باقی مانده که باید با شتاب و انگیزه بیشتر کار ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: مدیرانی که قرار است در زمینه توسعه روستایی فعالیت کنند باید از عمق وجود معتقد باشند که باید به روستاها خدمت کرد تا روستاییان در روستاها که کانون تولید کشور هستند باقی بمانند و چراغ تولید در کشور کم فروغ نشود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به عملکرد مثبت سید ابوالفضل رضوی خاطرنشان کرد: ایشان با برخورداری از تجربه و سوابقی که در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه و بودجه داشت، وارد این عرصه شد و با حضور ایشان دفتر مناطق محروم به یک معاونت تبدیل شد و جایگاه بالاتری به لحاظ اداری پیدا کرد.

جهانگیری افزود: با قانون جدیدی که به منظور منع بکارگیری افراد بازنشسته به تصویب رسید آقای رضوی جای خود را به مدیری جوان تر داد و آقای امید معاون جدید توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز انسانی علاقمند، با انگیزه، مجرب، دلسوز انقلاب و عاشق خدمت به محرومین و روستاها است که در سالهای گذشته نیز با تمام وجود به محرومین خدمت کرده است.

وی ادامه داد: امروز دیگر دوره ای نیست که بخواهیم خط و مشی سیاسی مدیران را ملاک قرار دهیم و مدیرانی که علاقمند به خدمت هستند و سیاست های اصلی و رویکردهای دولت را قبول دارند می توانند منشأ خدمات باشند و از همه استانداران و وزرا نیز انتظار دارم که در دوره جدید، با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در جهت پیشبرد توسعه روستاها همراهی کنند.

در این مراسم سید ابوالفضل رضوی معاون سابق توسعه روستایی و مناطق محروم کشور هم گزارشی از عملکرد و اقدامات خود در دوره تصدی این معاونت ارائه کرد.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی عالمانه و عاقلانه در کشور برای توسعه گفت: ایجاد جامعه پایدار و جامعه بی نیاز دو رکن اصلی در برنامه ریزی ها باید باشد و باید تلاش کنیم تا روستاهای کشور به خودکفایی برسند.

رضوی با تاکید بر اینکه باید با شناخت کامل روستا و روستاییان تلاش کنیم تا این کانون بزرگ تولید و تلاش تقویت شود به سخنان بزرگان دین و کشور اشاره کرد و گفت: خدمت به جامعه روستایی و محرومین کشور بزرگترین افتخار دوره مسئولیتش بوده است.

محمد امید معاون جدید توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز با اشاره به اهمیت جایگاه روستاها در تولید و ضرورت رفع محرومیت از مناطق روستایی، برنامه های خود برای دوره پیش رو را تشریح کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید