Performancing Metrics

فرصت‌های جدید روسیه در هند | اتاق خبر
کد خبر: 419506
تاریخ انتشار: 9 آذر 1397 - 17:04
نایب رییس گروه اسار گفت: صادرات نفت روسیه به هند در آینده نزدیک افزایش پیدا خواهد کرد و زمانی که مدت معافیت از تحریم‌های آمریکا برای خرید نفت ایران به اتمام می‌رسد، ممکن است جذابیت بیشتری پیدا کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، گروه اسار در سال ۲۰۱۷ برای فروش ۹۸.۲۶ درصد از سهم شرکت اسار اویل به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های روس‌نفت، ترافیگورا و یونایتد کپیتال پارتنرز به توافق رسید. این شرکت که اکنون نامش به نایارا تغییر کرده است، شامل پالایشگاه بزرگ وادینار با ظرفیت ۲۰ میلیون تن در سال است. در قرارداد فروش سهام اسار اویل، عرضه حداکثر ۱۰۰ میلیون تن نفت به مدت ۱۰ سال از سوی روس‌نفت به وادینار در نظر گرفته شده است.

به گفته راوی روئیا - نایب رییس گروه اسار، تحویل نفت در حال حاضر چندان زیاد نیست اما روس‌نفت سرگرم بررسی گزینه‌های لجستیک برای افزایش صادرات نفت است. وی در ادامه افزود: خرید نفت ایران محدود شده و ممکن است از این نظر، فرصت‌هایی برای صادرکنندگان نفت روسیه در هند وجود داشته باشد.

هند با دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا، همچنان به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا برای هشت خریدار بزرگ نفت ایران از جمله هند، به مدت ۱۸۰ روز برای ادامه واردات از ایران معافیت داده است.

نایب رییس گروه اسار در خصوص این که انقضای مدت معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران چه تاثیری روی واردات نفت هند از روسیه خواهد داشت، گفت: در آن زمان فرصت‌های بیشتری برای صادرکنندگان نفت روسیه در هند وجود خواهد داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، نایارا حدود ۳۴۰ تا ۳۶۰ هزار بشکه در روز نفت وارد می‌کند که یک سوم آن از ایران است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید