Performancing Metrics

بررسی افزایش قیمت خودرو در کمیسیون اصل ۹۰ | اتاق خبر
کد خبر: 420007
تاریخ انتشار: 20 آذر 1397 - 12:44
پارسایی خبر داد
سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" مجلس شورای اسلامی از جلسه هفته‌ آینده این کمیسیون با حضور وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهرام پارسایی اظهار کرد: جلسه روز یکشنبه‌ ۲۵ آذر ماه کمیسیون اصل "۹۰" با حضور وزیر صنعت و معاونان مربوطه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات، رییس سازمان گمرک و خودروسازان درباره بررسی وضعیت پیش فروش خودرو و افزایش قیمت خودرو برگزار خواهد شد.

وی افزود: پرونده خودروسازان در کمیسیون اصل "۹۰" بیش از یک سال است که مفتوح است و گزارش آن در حال‌ تهیه است. با توجه به شرایط فعلی که خودروسازان به هر شکلی که می‌خواهند خودروی‌شان را پیش فروش می‌کنند و یا قیمت گذاری می‌کنند لازم دیدیم که کمیسیون از جایگاه نظارتی خود به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه‌ داد: خودروسازان نتوانستند طی یک سال گذشته به تعهداتشان عمل کنند. آنها ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند، ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند و ۱۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و در کنار اینها هزاران میلیارد خودرو پیش فروش کرده‌اند و نتوانسته اند به تعهداتشان عمل کنند.

پارسایی با اشاره به این که بازار خودرو به حال خود رها شده است و نیازمند نظارت جدی است، تصریح کرد: اگر فکر عاجلی برای وضعیت خودروسازی نشود، با توجه به تعهدات قبلی خودروسازان به مردم که هنوز تحقق پیدا نکرده است و تعهدات جدیدی که ایجاد می‌کنند، این نگرانی وجود دارد که مشکلی چندین برابر آن چه موسسات مالی ــ اعتباری به وجود آورده اند را ایجاد کند. به همین جهت کمیسیون اصل "۹۰" در جلسه روز یکشنبه‌ خود وضع نابسامان و رها شده خودروسازی را تعیین تکلیف خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید