Performancing Metrics

دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی از جهل افراد می‌آید | اتاق خبر
کد خبر: 420423
تاریخ انتشار: 29 آذر 1397 - 18:16
رئیس مجلس شورای اسلامی:
بندرلنگه - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی از جهل افراد می‌آید، گفت: ایران هیچ‌گاه به دنبال درگیری با کشورهای منطقه نبوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، علی لاریجانی صبح پنجشنبه در دیدار با علمای اهل سنت و شیعه شهرستان بندرلنگه بیان داشت: حقیقتاً فرقه اهل سنت و شیعه اختلاف ندارند. در اصول اختلافی ندارند. دامن زدن به این اختلافات خرد از جهل افراد می‌آید و بعضی هم مغرضانه و دانسته به این اختلافات دامن می‌زنند. در برخی از این اختلافات سرویس‌های جاسوسی کشورهای مختلف دست دارند.

وی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی به‌هیچ‌وجه دنبال مسئله‌سازی و اختلاف با کشورهای همسایه نیستیم. اما توقع نداشته باشند که ما هم راه غلط آن‌ها را دنبال کنیم. زمانی که در یمن جنگ راه می‌افتد طبیعتاً مخالف این رفتارها و جنگ‌طلبی هستیم.

یمنی‌ها اهل واگذاری کشور خود به بیگانگان نیستند

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دیگر زمان بزن در رویی تمام‌شده است. ایران هیچ‌گاه به دنبال درگیری با کشورهای منطقه نبوده و همواره با همه آن‌ها حتی عربستان سعودی دست دوستی داده اما نباید انتظار داشته باشند راه غلط آن‌ها را تأیید کنیم.

به گفته لاریجانی، جنگ چهارساله در یمن باوجود تمام کشتارها و بمباران بیمارستان و دیگر اماکن نتیجه‌ای نداشته و مشخص‌شده یمنی‌ها اهل واگذاری کشور خود به بیگانگان نیستند.

وی اضافه کرد: اهداف آمریکا و کشورهای استکباری در مناطقی مانند عراق و افغانستان نیز محقق نشده، زیرا مردم جهان دیگر مناسبات سیاسی و اشغال نظامی را نمی‌پذیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحرکات و اختلاف‌افکنی‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی اظهار داشت: این روش‌ها در ایران نیز به نتیجه نخواهد رسید، زیرا ایران کشوری وسیع با انرژی پایدار است و نیروهای مسلح آن نیز در دوران دفاع هشت‌ساله آبدیده شده‌اند.

با نشست‌های مخفی دشمنان خللی به امنیت ایران وارد نمی‌شود

به گفته لاریجانی، امنیت ایران نتیجه فعالیت تمام نیروهای مسلح است و با چند حرف و نشست‌های مخفی دشمنان خللی به این امنیت وارد نخواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت فکری و عملی در استان هرمزگان به‌ویژه شهرستان بندرلنگه را یک ظرفیت بزرگ و فرصتی مناسب برای توسعه این منطقه توصیف کرد.

لاریجانی ادامه داد: برخی نادانسته به اختلاف شیعه و سنی دامن می‌زنند و برخی سرویس‌های جاسوسی کشورهای بیگانه نیز در این اختلاف‌افکنی‌ها فعالیت می‌کنند.

وی در پاسخ به برخی درخواست‌های مطرح‌شده در این نشست اظهار داشت: درباره‌ی گازرسانی سریع‌تر به بندرلنگه که یک درخواست مردمی است با وزیر نفت صحبت کرده و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی همچنین پیشنهاد داد: کمیته‌ای استانی برای دادن مجوز صید به افراد واجد شرایط در هرمزگان تشکیل شود. 

لاریجانی درعین‌حال متذکر شد: فعالیت این کمیته باید رابطه مند باشد تا تجربه‌ی مدتی قبل درباره صدور کارت‌های بازرگانی جعلی به وجود نیاید.

وی همچنین، مطالبه تبدیل بندرلنگه به منطقه ویژه را نیز قابل‌مطالعه و پیگیری دانست و تصریح کرد: فعالیت‌های شیلاتی مانند پرورش میگو و ماهی در قفس موردحمایت است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید