Performancing Metrics

ورود ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید به ناوگان راهداری کشور | اتاق خبر
کد خبر: 420646
تاریخ انتشار: 4 دی 1397 - 17:32
یک مقام مسئول خبر داد:
مدیرکل دفتر تجهیزات سازمان راهداری و حم و نقل جاده ای گفت: ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات جدید تجهیز شده به چرخه ناوگان راهداری کشور اضافه شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، داریوش نصر با اشاره به تداوم روند نوسازی ناوگان راهداری براساس هدفگذاری و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این زمینه افزود: در مجموعه راهداری، امسال همانند سنوات گذشته، با نظم بهتری که از تجربه سالهای پیش حکایت دارد، چند موضوع در دست اقدام است که براساس برنامه‌ریزی‌هایی که از مرداد ماه امسال، شروع شده است، در ۲۸ آیتم شامل ساماندهی کمیته‌های استانی، شهرستانی، چیدمان دستگاهها، نوسازی و بازسازی ناوگان راهداری، ‌ نوسازی و تجهیز راهدارخانه‌ها و نظایر آن اقدامات مؤثری انجام شده است و از جمله مهمترین آن، اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات به ناوگان راهداری کشور است.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات جدید با تخصیص از محل اعتبارات ملی و استانی شامل ۷۴ دستگاه ماشین‌ مجهز به نمک‌پاش هوشمند و تیغه و مابقی گریدر و لودر وارد چرخة ناوگان راهداری کشور شد این در حالی است که فرآیند نوسازی ناوگان راهداری همچنان ادامه دارد و فرآیند خرید ۶۰ دستگاه گریدر نیز در حال انجام است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، این تعداد ماشین‌آلات نیز به ناوگان راهداری افزوده شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: از شهریور ماه امسال براساس حجم ترافیک ورودی و خروجی محورهای شریانی و استراتژیک بودن محورها و سایر شاخص‌ها و پارامترها، حلقه‌های استانی در سراسر کشور برای اولویت‌بندی تأمین امکانات مورد نیاز راهداری زمستانی ایجاد شد که در حلقه اول استانهای البرز، قزوین، تهران، مازندران و قم قرار دارند.

وی گفت: در سالهای گذشته اقدامات راهداری به صورت برون‌سپاری اقدام شد و به تبع آن مشکلاتی ایجاد شد که در این راستا درخصوص اقدامات راهداری، تخصیص اعتبار در موضوعات تخصیص راهداری برای استانها به عنوان استانهای اولویت‌دار کشور انجام شد که این امر در بحث نوسازی ناوگان نیز اجرایی شده است.

نصر با اشاره به اینکه باتوجه به اقدامات یادشده، اکنون میزان آمادگی و ارایه خدمات راهداری در محورهای پرتردد به ویژه در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه در حد مطلوب می‌باشد، افزود: امسال میزان افزایش اعتبارات راهداری قابل توجه بوده است که در راستای بازسازی، اقدامات هزینه‌ای و جاری، تأمین ماشین‌آلات و خرید و تجهیز قطعات ماشین‌آلات راهداری، تزریق اعتبار انجام شد.

مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری درخصوص تجهیز راهدارخانه‌ها افزود: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی از سوی ادارات کل استانها در سراسر کشور شامل نوسازی، رنگ‌آمیزی، به‌روزرسانی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی راهدارخانه‌ها انجام شده است.

نصر تصریح کرد: همچنین در زمینه البسه راهداری نیز باتوجه به اعتبارات و برنامه پیش‌بینی شده، ‌ کلیه راهداران پرتلاش ملبس به لباس و پوشش راهداری شده‌اند.

وی یادآور شد: اجرای پدافند راهداری زمستانی و پشتیبانی به صورت پهباد، نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار در دست اجرای حوزه راهداری کشور است به گونه‌ای که ایستگاه‌هایی جهت پوشش پهبادها تعبیه شود که در صورت نیاز از امکانات هوانیروز و پتانسیل‌های هوایی نیز در جهت سرعت‌ بخشیدن به خدمات‌رسانی، دریافت اطلاعات و آمار تردد در محورها و گره های ترافیکی و بروز مشکلات احتمالی در راههای مواصلاتی، استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید