Performancing Metrics

درآمد مالیاتی کدام کشورها بیشتر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 420671
تاریخ انتشار: 5 دی 1397 - 11:54
سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد فرانسه بیشترین سهم درآمد مالیاتی از تولید ناخالص داخلی را در بین کشورهای پیشرفته دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با بیان اینکه سهم مالیات‌های شرکتی و فردی از درآمدهای مالیاتی افزایش یافته است از رشد درآمدهای مالیاتی دولت‌ها در کشورهای توسعه یافته جهان خبر داد. در گزارش جدید این سازمان اعلام شده است متوسط نرخ مالیات به تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته جهان از ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۶ به ۳۴.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته که بیش از هر زمان دیگری است.

در ۱۹ کشور، این درآمد افزایش و در ۱۴ کشور این درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ کاهش داشته است. هم‌چنین ۲۰.۲ درصد از درآمدهای مالیاتی این کشورها از محل مالیات بر مصرف بوده است که بالاترین سطح ثبت شده تاکنون است. در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، نرخ این مالیات در اکثر کشورها تغییر نکرده، اما در مقایسه با سال ۲۰۱۵، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در یونان و لوکزامبورگ افزایش و در ایسلند و اسرائیل کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، فرانسه با نرخ مالیات بر تولید ناخالص داخلی ۴۶.۲ درصد در سال ۲۰۱۷، بیشترین درآمد مالیاتی را داشته است و پس از این کشور، دانمارک با ۴۶ درصد، بلژیک با ۴۴.۶ درصد، هلند با ۳۸.۸  درصد، ژاپن با ۳۰.۶ درصد و آمریکا با ۲۷.۱ درصد در رده‌های دوم تا ششم جای گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید