Performancing Metrics

قیمت نفت بیش از ۱.۵ درصد جهش کرد | اتاق خبر
کد خبر: 421243
تاریخ انتشار: 17 دی 1397 - 13:49
در شروع معاملات بازارها؛
شروع معاملات هفتگی بازارهای جهانی با جهش یک و نیم درصدی قیمت نفت خام همراه شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه، با کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ و امید به مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا قیمت نفت جهش کرد. 

تا ساعت ۱۰:۲۸ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۸۰ سنت یا ۱.۴ درصد جهش کرد و به ۵۷.۸۶ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۷۴ سنت یا ۱.۵۴ درصد جهش کرد و به ۴۸.۷۰ دلار رسید.

روز دوشنبه بازارهای مالی جهان هم با انتظار از این که مذاکرات رو در روی سران چین و آمریکا، که قرار است امروز در پکن آغاز شود، منجر به تسهیل تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان شود، رشد کردند.

در جدیدترین نشانه از این که کند شدن اقتصاد جهان، می‌تواند به تقاضای سوخت هم تاثیر بگذارد، در گزارشی اعلام شد که نرخ فروش خودروی جدید در انگلستان در سال ۲۰۱۸، با شدیدترین سقوط خود از بحران اقتصادی بزرگ یک دهه پیش تا کنون، مواجه شده است.

روز دوشنبه، گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت که پیش‌بینی متوسط نفت خام برنت برای سال ۲۰۱۹ را از بشکه‌ای ۷۰ دلار به بشکه‌ای ۶۲.۵ دلار کاهش داده است. این بانک علت این تغییر را وجود بزرگترین مشکلات کلان، از ۲۰۱۵ تا کنون اعلام کرده است.

جی‌پی مورگان هم روز دوشنبه در یادداشتی نوشت: نرخ رشد ۳ درصدی‌ که ما برای ۲ ربع سال آینده ( شش ماه ) پیش‌بینی می‌کردیم، حالا بسیار چالش‌برانگیز شده است.

اما علی‌رغم احتمال کند شدن اقتصاد جهان، قیمت‌های نفت بدلیل توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز، تقویت می‌شود.

میزان کل تولید ماه دسامبر اوپک با افت روزانه ۴۶۰ هزار بشکه، به ۳۲.۶۸ میلیون بشکه در روز رسید. بیشترین میزان کاهش تولید از سوی عربستان سعودی، برترین صادرکننده نفت جهان، صورت گرفته است.

آنچه ممکن است زحمات اوپک پلاس را زیر سوال ببرد، افزایش تولید نفت خام آمریکاست، که طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی این کشور، این هفته به ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. این میزان تولید آمریکا را بالاتر از روسیه و عربستان قرار داده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید