Performancing Metrics

دستورالعمل اعطای وام به پیمانکاران با ضمانت اوراق ابلاغ شد | اتاق خبر
کد خبر: 421419
تاریخ انتشار: 21 دی 1397 - 17:19
از سوی بانک مرکزی؛
بانک مرکزی دستورالعمل نحوه تضمین شدن اوراق مالی اسلامی برای دریافت تسهیلات بانکی از سوی پیمانکاران عمرانی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بانک مرکزی دستورالعمل پذیرش اوراق مالی اسلامی از جمله اوراق اسناد خزانه از سوی بانک ها به عنوان ضمانت تسهیلات پیمانکاران طرح های عمرانی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

این دستورالعمل که با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی تدوین شده و در جلسه کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری این بانک به تصویب رسیده است، فرآیند توثیق اوراق مالی اسلامی نزد بانک های عامل را تشریح کرده است.

گفتنی است پیمانکارانی که چنین اوراقی در اختیار دارند، برای دریافت تسهیلات از بانک های عامل می بایست ابتدا فرم های نزد شرکت «سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه» را تکمیل کرده و پس از تأیید سازمان بورس، اقدام به ارائه این اوراق نزد بانک های عاملِ اعطای تسهیلات کنند.

گفتنی است پیش از این نیز اخذ تسهیلات با ضمانت اسناد خزانه اسلامی در شبکه بانکی مسبوق به سابقه بوده و اداره کل اعتبارات بانک مرکزی در بخشنامه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ این امر را تأیید کرده بود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید