Performancing Metrics

برنامه جامع ظرفیت های تولیدی تدوین می شود | اتاق خبر
کد خبر: 421574
تاریخ انتشار: 24 دی 1397 - 21:02
وزیر صنعت، معدن و تجارت:
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه جامع در حوزه تولید، صنایع معدنی و ظرفیت های صادراتی کشور خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، رضا رحمانی شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح کارخانه ید گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان تا سال گذشته استان صنعتی نبود ولی هم اکنون از رشد و توسعه خوبی در این حوزه برخوردار شده که نوید بخش آینده خوب استان در آینده است.

وی با اشاره به این که تعداد واحدهای  صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۲.۱ درصد رشد داشته، افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد واحدهای صنعتی گلستان ۱۵.۵ درصد افزایش یافته و این مهم نشان می دهد سرفت رشد گلستان بیشتر از کشور است.

وی با بیان این که از ابتدای سال در گلستان ۱۱۲ واحد تولیدی جدید و توسعه ای به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: مطالعه از ظرفیت های معدنی و پتانسیل های گلستان در حوزه صنعت و معدن آغاز شده است.

رحمانی از تدوین برنامه جامع صنایع معدنی و ظرفیت های صادراتی کشور خبر داد و گفت: تلاش داریم بر روی ظرفیت های توسعه ای استان ها به ویژه استان هایی که از نظر صنعتی کمتر توسعه یافته اند تمرکز کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کشور ظرفیت های بسیاری در حوزه صادرات دارد اما ما کمتر از ظرفیت همسایگی با ۱۵ کشور استفاده کرده ایم.

وی با بیان این که ما تنها ۲.۱ سهم واردات کشورهای همسایه را داریم، یاداور شد: دولت تلاش دارد با رفع موانع تولید و تسهیل گری وضع موجود تولید و اشتغال کشور را حفظ کند.

رحمانی با اشاره به این که دولت در بودجه ۹۸ اعتبارات ویژه ای برای افزایش تولید و اشتغال پیش بینی کرده است، تاکید کرد: باید نگاه ما به صادرات تغییر کند تا با حفظ بازارهای موجود بتوانیم کالای تولیدی مازاد را صادر کردهو در اقتصاد کشور جهش ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید