Performancing Metrics

مشکلات داخلی بیش از تحریم‌ها اقتصاد ایران را اذیت می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 421586
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 10:35
خوانساری اعلام کرد:
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مشکلات داخلی، هم اکنون بیش از تحریم‌ها اقتصاد ایران را تهدید می‌کند، گفت: تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی رونق گرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اجرای طرح پویش موانع کسب و کار گفت: یک میلیون نفر در شبکه‌های مجازی این موضوع را پیگیری کرده‌اند و ارتباط میان اعضاء با اتاق به خوبی برقرار شده است؛ علت اجرای چنین طرحی، این بود که هر روز شکایت‌های زیادی به اتاق بازرگانی می‌رسد که موانع پیش روی تولید و کسب و کار را اعلام می‌کند؛ به خصوص اینکه این موانع، اقتصاد ایران را مختل کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: اگرچه مشکل تحریم بر هیچ کس پوشیده نیست؛ ولی مشکلات داخلی بیش از تحریم‌ها، اقتصاد ایران را اذیت می کند که اگر مدیریت نشود، اقتصاد ایران به شدت متاثر خواهد شد؛ این در حالی است که این مشکلات را در وزارتخانه‌ها و دولت می‌توان حل کرد و حتی در جلسات سران سه قوه نیز مطرح نمود تا تصمیم‌گیری لازم در مورد آن صورت گیرد.

وی از وزارتخانه‌ها از جمله صنعت درخواست کرد تا ثبت سفارش را سامان دهند و گفت: گردش ثبت سفارش، مشکلات زیادی را ایجاد کرده که اکنون یکی از موانع اصلی پیش روی تولید و تجارت کشور است، پس باید مهلت آن شش ماهه شود؛ در حالیکه اکنون سه ماهه است. البته نباید موضوع مواد اولیه را نیز نادیده گرفت؛ این در حالی است که ماشین آلات نیز به گمرکات آمده است، اما مشکلات ثبت سفارش، ترخیص آنها را با مشکل مواجه کرده است.

خوانساری با اشاره به ضرورت انجام واردات بدون انتقال ارز خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی مشکلات بسیاری را برای تامین مواد اولیه و واسطه ای خود دارند، پس اگر قرار باشد که ثبت سفارش و مراحل طولانی آن در سامانه نیما نیز طی شود، مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد و بنابراین پیشنهاد می‌شود واردات بدون انتقال ارز برای مواد اولیه انجام شود.

وی خواستار آزادسازی ورود موقت برای حمایت از تولید شد و گفت: در رابطه با مناطق آزاد مجوزی صادر شده است که ۳۲۰۰ قلم کالا به مناطق آزاد بیاید، این موضوع را تسریع کرده است ولی نیاز به متممی دارد تا این کالاهای مرتبط با واحدهای تولیدی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی وارد شود.

خوانساری با اشاره به نامه نگاری های اتاق تهران با وزیر صنعت گفت: از این وزارتخانه درخواست می شود که مشکلات و بحران های پیش روی صنعت و تولید کشور را حل کند؛ چراکه اگر نجنبیم، به دست خود گرهی به گره های موجود اضافه خواهیم کرد؛ چراکه اکنون بسیاری از صنایع و تولیدکنندگان دچار مشکل هستند و روز به روز واحدهای تولیدی تعدیل نیرو می کنند و با مشکل مواجه شده اند.

وی افزود: انجمن نظارت بر فعالیت اتاق های بازرگانی موعد انتخابات اتاقهای بازرگانی را ۱۱ اسفندماه اعلام شده است که باید تشویق کرد تا همه اعضا در انتخابات حضور یابند. هر چقدر رای بیشتری به صندوق ریخته شود، اقتدار اتاق ها بیشتر خواهد شد. هر چقدر اعضا بیشتر حضور یابند، مطالبه گری اتاق بازرگانی به نفع تولید و کسب و کار از دولت بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید