Performancing Metrics

ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز در روزهای آینده | اتاق خبر
کد خبر: 421619
تاریخ انتشار: 25 دی 1397 - 23:29
همتی خبرداد:
رئیس کل بانک مرکزی از ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز طی روزهای آینده و آغاز فرآیند ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی خبردادوگفت:این اقدامات نویدبخش استمرار ثبات بازار پول و ارز است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، در نشست دوره ای عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با اساتید و صاحبنظران اقتصادی موضوعات روز حوزه پول و ارز کشور مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم تداوم اقدامات بانک مرکزی در  بازار ارز تاکید شد.

در این جلسه رییس کل این بانک با اشاره به فشارهای اقتصادی وجنگ روانی و تبلیغاتی  دولت آمریکا و متحدینش برای برهم زدن تعادل بازار ارز، از کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی خبر داد و برنامه های خود را تشریح کرد. 

همتی با تاکید بر اینکه ثبات نسبی در بازار حاکم است گفت: بانک مرکزی با قدرت  نیازهای واقعی مردم و فعالان اقتصادی راتأمین می کند.

رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد: بر اساس اقدامات انجام شده روند تامین و صدور حواله های ارزی ازطریق کشورهای مختلف بسط یافته است.

همتی همچنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل  سپرده ریالی مبتنی بر ارز طی روزهای آینده و نیز آغاز فرآیندهای اجرایی ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات در کنار برنامه ریزی های انجام شده برای اصلاح نظام پولی کشور نویدبخش استمرار ثبات در بازار پول و ارز کشور است.

در ادامه این نشست صاحبنظران اقتصادی ضمن قدردانی از اقدامات موثر بانک مرکزی در ایجاد آرامش در بازار ارز خواستار استمرار نظارت این بانک در این بازار شدند و به تشریح دیدگاه‌های خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید