Performancing Metrics

بلاک‌چین؛ حلقه گمشده اینترنت اشیا | اتاق خبر
کد خبر: 421698
تاریخ انتشار: 27 دی 1397 - 18:35
کارشناسان بر این باورند که فناوری بلاک‌چین می‌تواند تا حد زیادی به ارتقای سطح امنیت سایبری دستگاه‌های هوشمند و متصل به اینترنت اشیا کمک کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این روزها که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی کاربران از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، به نظر می‌رسد که شرکت‌های مختلف فعال در حوزه تکنولوژی به فکر افزایش امنیت سایبری محصولات ، خدمات و سرویس‌های مختلف خود هستند و  در این رابطه نیز تلاش‌های زیادی کرده‌اند تا خیال کاربران متصل به دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا و گجت‌های هوشمند را آسوده کنند.

حملات بدافزارها، باج‌افزارها و ویروس‌های رایانه‌ای که در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با سال‌های گذشته به بیش‌ترین حد خود رسیده بود، حالا بر اساس تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته، پیش‌بینی شده است که سال جاری میلادی حملات سایبری توسط بدافزارهای جدید رکورد خواهند زد. محققان و متخصصان امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بالغ بر ۱۰۰ میلیون دستگاه الکترونیکی که قابلیت پشتیبانی از اینترنت اشیاء (IoT) را دارند، در معرض هک شدن و حملات سایبری و بدافزاری قرار دارند.

همه این گزارش‌ها و تحقیقات نشان‌دهنده امنیت سایبری ضعیف گجت و دستگاه‌های هوشمند و چالش های پیش‌روی اینترنت اشیاست که همواره از سوی دولت‌ها و کارشناسان فعال در این حوزه به عنوان بزرگترین مشکل و چالش این فناوری از آن یاد شده است.

اینترنت اشیا و شهرهای هوشمند دو واژه به‌هم وابسته‌ای است که این روزها زیاد به گوش می‌خورد، چرا که امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

محققان و پژوهشگران دریافته‌اند که دستگاه‌های متصل به اینترنت و گجت های هوشمند موجود در شهرهای هوشمند این امکان را به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهند تا به راحتی به اطلاعات کاربران و دستگاه‌های الکترونیکی متصل به اینترنت نفوذ و راه پیدا کرده و از طریق آسیب‌پذیری‌های احتمالی آن‌ها، کنترل و مدیریت تمامی ابزار و دستگاه‌های متصل به اینترنت را در دستان خود بگیرند و به مقاصد و اهداف شوم خود دسترسی یابند.

بنابراین بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت بلاک چین توصیه کرده‌اند که این فناوری به تمامی گجت‌های هوشمند این امکان را می‌دهد تا با سیستم رمزنگاری پیشرفته سطح امنیت سایبری دستگاه‌های مجهز به اینترنت اشیا را افزایش و ارتقا داده و به حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران کمک بسزایی کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید