Performancing Metrics

افزایش قیمت طلا و سکه در هفته جاری | اتاق خبر
کد خبر: 421702
تاریخ انتشار: 27 دی 1397 - 21:12
در هفته جاری بازار طلا و جواهر با نوسانات قیمتی مواجه شده و به گفته رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، دلیل این افزایش قیمت ها افزایش نرخ جهانی طلا و نوسانات در بازار ارز بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی اظهار کرد: در بازار امروز پنجشنبه هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و هر عدد سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
وی افزود: نیم سکه دو میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه گرمی حدود ۶۷۰ هزار تومان قیمت دارد.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران همچنین درباره ی بازار طلا نیز توضیح داد: اونس جهانی طلا به ۱۲۹۲ دلار رسیده است و در بازار هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۵۷۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۶۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
محمد ولی ادامه داد: به نظر می رسد نوسانات بازار طلا و سکه ناشی از افزایش نرخ جهانی طلا و افزایش نرخ ارز به دلیل پایین بودن سطح عرضه بازار در مقابل تقاضای آن بوده است؛ بنابراین از مسئولان می‌خواهیم که این بازار را  مانند ماههای گذشته بهتر کنترل کنند.
وی تصریح کرد: همیشه نوسانات در بازار طلا و جواهر سبب می‌شود که بازار مصنوعات نیز تحت تاثیر قرار گیرد؛ بنابراین هیچ‌گاه افزایش قیمت طلا و جواهر به نفع فروشندگان و تولیدکنندگان نیوده و امیدواریم که با توجه به قرار گرفتن در ماه های پایانی سال، بازار به گونه‌ای کنترل شود که مردم با خیال راحت تری بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید