Performancing Metrics

۹۷۰ کیلومتر پروژه ریلی کشور به بهره‌برداری می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 422218
تاریخ انتشار: 7 بهمن 1397 - 20:26
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تامین منابع مالی مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۹۷۰ کیلومتر از پروژه‌های ریلی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، خیرالله خادمی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه ضمن اشاره به برخورداری از یک هزار کیلومتر پروژه ریلی در کشور، تصریح کرد: این پروژه‌ها طی سال گذشته و امسال هدفگذاری شده و امیدوار به اتمام قسمت عمده‌ای از این طرح‌ها هستیم.

به گفته وی بهره مندی استان اردبیل از خطوط ریلی یکی از مهمترین نیازمندی‌های موجود بود که با تلاش مجمع نمایندگان و استانداری اردبیل در حال تحقق است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه با تلاش‌ و پیگیری‌های انجام یافته خوشبختانه منابع مالی مورد نیاز برای اتمام طرح طی شده است، افزود: خط ریلی اردبیل - میانه بعد از پروژه قزوین - رشت به عنوان دومین طرح ریلی بزرگ حمل و نقل کشور نامیده می‌شود که در نوع خود از سختی‌های مسیر خاصی برخوردار است.

به گفته خادمی پروژه راه‌آهن اردبیل به دلیل کوهستانی بودن دارای تونل‌ها و پل‌های خاص و متعددی بوده که بهره‌برداری از آن و فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم را دشوار نموده است.

وی از در حال اجرا بودن سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور خبر داد و اضافه کرد: در این پروژه ۳۵ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام پذیرفته که در نوع خود کم نظیر می‌باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید