Performancing Metrics

صعود پالادیوم به ۱۵۰۰ دلار | اتاق خبر
کد خبر: 423320
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1397 - 19:33
قیمت پالادیوم به دلیل کمبود عرضه روز چهارشنبه برای نخستین‌بار به بالای ۱۵۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد، در حالی که طلا نیز با محدود شدن رشد ارزش دلار، به بالاترین رکورد در ۱۰ ماه گذشته صعود کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پالادیوم در تولید کاتالیزورهای مورد استفاده در سیستم‌های اگزوز خودرو به کار می‌رود و تقاضای بالاتر از سوی صنعت خودروسازی به افزایش چشمگیر قیمت این فلز منجر شده است.

به گفته یوئیجی ایکه‌میزو، مدیر شعبه توکیو در بانک آی سی‌بی‌سی استاندارد، تقاضا برای پالادیوم سال به سال به دلیل تقاضا برای تولید کاتالیزور خودروهای بنزینی افزایش پیدا می‌کند. مقررات محیط زیستی سختگیرانه‌تر می‌شوند که به معنای نیاز بیشتر به پالادیوم در خودروسازی است.

شرکت جانسون متی، تولیدکننده کاتالیزور خودرو در انگلیس نیز اعلام کرده کمبود عرضه پالادیوم احتمالاً امسال شدیدتر می‌شود، زیرا استانداردهای آلایندگی سختگیرانه، تقاضا برای کاتالیزورها را افزایش خواهند داد.

هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری روز چهارشنبه تا رکورد ۱۵۰۰.۵ دلار صعود کرد و آخرین بار با ۱.۳ درصد افزایش، در ۱۴۹۹ دلار ایستاد. این فلز ارزشمند از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون حدود ۱۹ درصد افزایش داشته که آن را یکی از فلزات دارای بهترین عملکرد ساخته است.

قیمت طلا با محدود شدن رشد ارزش دلار به دلیل کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا و خوش‌بینی پیرامون مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین به بالاترین حد خود از ۱۹ آوریل سال ۲۰۱۸ صعود کرد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: مذاکرات تجاری با چین به خوبی پیش می‌رود و اظهار کرد: آماده تمدید مهلت اول مارس برای تکمیل مذاکرات است.

بر اساس گزارش رویترز، پیشرفت در مذاکرات تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان جذابیت دلار به عنوان دارایی مطمئن را ضعیف کرده و طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرده است.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴۳.۵۱ دلار رسید، در حالی که اوایل معاملات تا مرز ۱۳۴۶.۷۳ دلار پیش رفته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۲.۶ دلار رسید. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش نشست ژانویه کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی روند آتی افزایش نرخ‌های بهره در این کشور هستند.

شرکت "فیچ سلوشنز" در گزارشی اعلام کرد ملایم شدن موضع بانک مرکزی آمریکا طی یک سال گذشته دورنمای بنیادین برای قیمت طلا را بهبود بخشیده است و کاهش دورهای افزایش نرخ‌های بهره این دیدگاه را تقویت کرده که رشد ارزش دلار آمریکا به پایان رسیده و این امر کمک خواهد کرد قیمت طلا کف جدیدی پیدا کند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی نمودارهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است تا مقاومت در مرز ۱۳۵۱ دلار صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۱۵.۵۰ دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۰۲ دلار رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید