Performancing Metrics

انقلاب معدنی در راه است | اتاق خبر
کد خبر: 423372
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1397 - 21:44
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آینده ای نزدیک انقلاب و نهضت معدنی در کشور روی می دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، آئین احداث واحد ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت شهرستان کلیبر ظهر امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل هتل پارادایس کلیبر برگزار شد.

رضا رحمانی در این آئین ضمن تأکید بر برخورداری شهرستان کلیبر از منابع و پتانسیل های متعدد ابراز کرد: با اینکه شهرستان کلیبر از بعضی جهات جزو شهرستان های محروم به شمار می رود، اما باید به یاد داشت که این شهرستان از بسیاری جهات مانند بحث گردشگری و معادن جزو شهرستان های برخوردار کشور است.

وی ابراز کرد: در آینده ای نزدیک انقلاب و نهضت معدنی در کشور روی می دهد و در این انقلاب که نیازمند توجه ویژه به بحث اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مرتبط با مواد معدنی است، از تمام سرمایه گذاران خارجی استارت آپ ها و تمام عزیزانی که میل به همکاری دارند، دعوت به همکاری می شود.

وی افزود: در انقلاب پیش روی معدنی توجه به اکتشاف، بهره برداری و ایجاد صنایع مرتبط با معدن جزو امور ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه معادن عنوان کرد: در دوران حکومت طاغوت، تنها ۱۹۶ معدن در ایران وجود داشت که این آمار به برکت انقلاب اسلامی ایران به ۱۰ هزار معدن پروانه دار و ۶۸۰۰ معدن فعال رسیده است.

رحمانی تأکید کرد: درآمد سالانه معاون کشور به طور متوسط ۲۰ میلیارد دلار است که در سال گذشته مبلغ ۹ میلیارد دلار از این درآمد را به کشور های گوناگون صادر کردیم.

وی ادامه داد: وابستگی از لحاظ معادن اتلاف انرژی کشور را به دنبال دارد و خودکفایی جمهوری اسلامی ایران در این عرصه از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچینن تصریح کرد: بازسازی معادن کوچک از دیگر اولویت های دلار برای سال آینده است که در این زمینه آماده همکاری با تمامی کسانی که میل به همکاری دارند، هستیم.

رحمانی ابراز کرد: پروژه های ویژه ای در حوزه معادن در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال بررسی است و در حال حاضر در این زمینه تعداد ۴۰۰ پهنه امیدوار کننده در دست بررسی است که در برخی از پهنه ها مطالعات اولیه به اتمام رسیده است.

وی در پایان با اشاره به سهم ۱۰ درصدی آذربایجان شرقی در معادن کشور اظهار کرد: در سرتاسر استان آذربایجان شرقی منابع معدنی سرشاری وجود دارند که این معادن نیازمند توجه ویژه هستند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید