Performancing Metrics

دریافت استوار نامه سفرای جدید شش کشور | اتاق خبر
کد خبر: 423999
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1397 - 18:46
با حضور رییس جمهور انجام شد؛
رییس جمهور کشورمان با سفرای جدید کشورهای عراق، هند، مالت، میانمار، کنگو، اکردیته بورکینافاسوو دیدار کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در دیدارهای جداگانه، استوارنامه‌های "پاول میفسود" سفیر اکردیته جدید مالت، "عبدالرحمن سعدجواد قندیل" سفیر جدید عراق، "ژوزف اوکیو" سفیر جمهوری کنگو، " سلیمان کنه" سفیر اکردیته بورکینافاسو، "گدام دارمندرا" سفیر جدید هند، "موکیو اونگ" سفیر جدید میانمار را دریافت کرد.

روابط ایران و عراق الگویی مثال زدنی در منطقه است

رئیس‌جمهور هنگام در دیدار با "عبدالرحمن سعدجواد قندیل" سفیر جدید عراق در تهران، روابط ایران و عراق را بسیار نمونه و الگویی مثال زدنی در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که این الگوی روابط، برای همه منطقه الگویی تاثیرگذار باشد. وی با بیان اینکه ظرفیت گسترده‌ای برای تعمیق بیش از پیش همکاری‌های تهران و بغداد وجود دارد، علاقه مردم دو کشور را بی‌نظیر و سرمایه‌ای در مسیر توسعه و گسترش روابط مشترک در همه حوزه‌ها ذکر کرد.

روابط با کشورهای آفریقایی برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه " سلیمان کنه" سفیر اکردیته بورکینافاسو در تهران با تاکید بر اینکه روابط با کشورهای آفریقایی برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تلاش جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی است.

اراده جمهوری اسلامی، توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کنگو است

رئیس جمهور روحانی همچنین ضمن دریافت استوارنامه "ژوزف اوکیو" سفیر جمهوری کنگو در کشورمان، با بیان اینکه روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است، گفت: اراده جمهوری اسلامی ایران بر توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کنگو است. وی جایگاه جغرافیایی کنگو در قاره آفریقا را در توسعه همکاری‌های بین دو کشور حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در دو کشور برای گسترش روابط و مناسبات تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری تهران - برازاویل استفاده کنیم.

تاکید روحانی بر بازگشت آوارگان مسلمان روهینگیا به کشورشان

در ادامه دیدارهای امروز روحانی با سفرای جدید شش کشور، وی هنگام دریافت استوارنامه "موکیو اونگ" سفیر جدید میانمار در تهران، با ابراز امیدواری به برقراری صلح و ثبات در میانمار، گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که مسلمانان روهینگیا که ناچار به مهاجرت شده اند به سرعت و ایمن، به خانه‌های خود بازگردند.

چابهار نماد همکاری گسترده تهران – دهلی نو است

رئیس جمهور در دیدار با "گدام دارمندرا" سفیر جدید هند در تهران، روابط ایران و هند را در همه زمینه‌ها رو به توسعه خواند و تاکید کرد که تهران از توسعه و تعمیق روابط با دهلی نو در حوزه‌های مورد علاقه استقبال می‌کند. وی با بیان اینکه توسعه و تحکیم روابط با هند به عنوان یک کشور دوست اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: در سراسر ایران و هند آثار همکاری دو ملت در قرون گذشته به خوبی مشاهده می‌شود و رسالت ما حفظ همان روابط بسیار مستحکم دو ملت در طول تاریخ است.

اروپا باید خلاء خروج آمریکا از برجام را جبران کند

همچنین روحانی هنگام دریافت استوارنامه "پاول میفسود" سفیر اکردیته جدید مالت در تهران، تاکید کرد که بعد از تخلف آمریکا و اقدام غیر قانونی این کشور در خروج از توافق هسته‌ای، انتظار این است که اتحادیه اروپا این خلاء را جبران کند. وی گفت: ما بعد از توافق هسته‌ای دور جدیدی از روابط بسیار خوب را با کشورهای اروپایی شروع کردیم و روابط با کشور مالت نیز در طول سال‌های گذشته روابط بسیار خوبی بوده است.

 

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید