Performancing Metrics

سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی از برنامه عقب ماند | اتاق خبر
کد خبر: 424203
تاریخ انتشار: 23 اسفند 1397 - 22:39
شریعتمداری:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به شکلی که می‌خواستیم، پیش نرفت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در دوره ساخت و ساز و سازندگی استان لرستان قدم‌های بیشتری را بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان الیگودرز یکی از شهرهای مهم استان لرستان است که در این نقطه از کشور ما قطب گردشگری و دامپروری در حال شکل‌گیری است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز تأسیس یک مرکز ۲۰۰۰ رأسی تولید گاو گوشتی و شیری با ظرفیت ۲۵ هزار تن شیر را در الیگودرز داشتیم که قدم خوبی در راستای ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.

شریعتمداری اضافه کرد: ظرفیت شهرستان الیگودرز این امکان را فراهم می‌کند که برای تأسیس واحدهای جدید دامداری فکر کنیم و در جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی در این حوزه تلاش شود.

وی بیان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است. سد حوضیان را که در دولت یازدهم مقدماتش فراهم شد و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد، به اتمام رسیده و آماده فعالیت‌های گردشگری و جانبی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فعالیت اجرایی پروژه مجموعه گردشگری سد حوضیان را امروز آغاز خواهیم کرد و از خدا می‌خواهیم با تلاش مسئولان محلی و ملی شاهد ساخت زیربناهای لازم برای ساخت مراکز اقامتی دیگر در ۱۱ پهنه این مجموعه باشیم.

شریعتمداری عنوان کرد: در حوزه صنعتی ظرفیت‌های خوبی در الیگودرز وجود دارد، در حوزه فولاد قدم‌های خوبی برداشته شده و پیشرفت‌های خوبی به دست شده است.

وی یادآور شد: کار جدید ایجاد مرکز تولید لاستیک بارز در الیگودرز آغاز شده که از نیازهای اصلی کشور است و شرکت شستا اعلام آمادگی کرد که با مشارکت ایدرو این پروژه را آغاز کند و ظرف چهار سال به بهره ‎‎برداری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه لاستیک سازی خرم‎‏آباد، افزود: در وزارت تعاون هم دنبال آن پروژه خواهم بود. البته آن پروژه از مسئولیت‌های شرکت ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی است.

شریعتمداری تصریح کرد: قدم‌های اولیه خوبی برای کارخانه لاستیک سازی خرم‎‎ آباد برداشته شده اما روند اجرایی این پروژه به دلیل تغییرات نرخ ارز کند شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان‌های حمایتی موجود در استان، تلاش برای رفع بیکاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: براساس برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به دلیل فشارهای نظام سلطه، سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم، پیش نرفت.

شریعتمداری ادامه داد: دولت سیاست توسعه اشتغال فراگیر را جایگزین کرد که علاوه بر آن حرکت در جهت ایجاد توسعه اشتغال پایدار روستایی انجام شد و ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این حوزه برداشته شد.

وی بیان کرد: از این اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان سهمیه لرستان بود که ۱۲۷ میلیارد تومان از آن پرداخت شده که امید می‌رود مابقی این اعتبار نیز جذب شود.

وزیر تعاون اظهار کرد: سعی بر این است که در شش ماهه اول سال آینده روند رو به رشد بیشتری در توسعه اشتغال پایدار از طریق روستاها داشته باشیم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید