Performancing Metrics

هزینه اولین وعده غذایی سال نو چقدر است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 424456
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1397 - 19:46
با توجه به افزایش قیمت محصولات مصرفی به خصوص اقلام خوراکی سبزی پلو ماهی با کوکو شب عید و رشته پلو به ترتیب قیمتی در حدود ۱۱۲ هزار و ۳۷ هزار تومان دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ایرانی‌ها برای بسیاری از آئین و روزهای سال مراسم‌های قابل توجهی برگزار می‌کنند که حتی وعده‌های غذایی در آن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. به طور مثال ایرانی‌ها در اولین روز سال نو به پخت و مصرف سبزی پلو و ماهی و رشته پلو می‌پردازند که با توجه به افزایش قیمت انواع محصولات به خصوص محصولات خوراکی به نظرمی‌رسد این دو غذا در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

بررسی‌ها از سطح بازار حکایت از آن دارد که هر کیلو برنج ایرانی قیمتی در حدود ۱۳ تا ۱۸ هزار تومان، گوشت چرخ شده به طور میانگین کیلویی ۱۰۰ هزار تومان، کشمش ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان، رشته پلویی ۱۱ هزار تومان، سبزی پلو کیلوی ۶ هزار تومان، ماهی قزل آلا ۳۳ هزار تومان و ماهی سفید ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان قیمت دارد.

یک حساب سرانگشتی بیانگر آن است که برای تهیه و پخت سبزی پلو ماهی و کوکو برای ۴ نفر با توجه به ماهی قزل آلا و سفید باید ۶۷ هزار تومان تا ۱۲۷ هزار تومان هزینه کرد و برای پخت رشته پلو باید حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه در نظر گرفت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید