Performancing Metrics

شرکت ایرانی متناظر با اینستکس به ثبت رسید | اتاق خبر
کد خبر: 424458
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1397 - 19:47
از سوی بانک مرکزی
سازوکار تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا (STFI) به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی به ثبت رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اعلام این خبر، گفت: با ثبت این شرکت که در آخرین روز کاری سال جاری انجام شد، انتظار می‌رود این نهاد با همکاری همتای اروپایی خود بتواند در تسهیل تجارت میان ایران و اروپا ایفای نقش کرده و در رفع محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا مؤثر باشد.

وی افزود: انتظار مردم و فعالان اقتصادی ایران، عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر این مکانیزم است و ثبت نهاد متناظر ایرانی گام مهمی است که طرف ایرانی به منظور تسریع در این فرآیند برداشته است.

رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: همانطور که قبلاً تاکید کردم، بانک مرکزی و شبکه بانکی ایران از همه راهکارها برای پاسخگویی به نیازهای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی استفاده می‌کند و سازوکار مالی ایران و اروپا صرفاً یکی از آن‌هاست.

همتی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ایفای نقش مثبت و مؤثر این مکانیزم باشیم و اظهار کرد: نهاد متناظر ایرانی، با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال ثبت شده است و به تناسب حجم فعالیت‌های آن، منابع مالی لازم نیز در اختیار آن قرار خواهد گرفت.

این شرکت در راستای ایجاد سازوکار مالی ویژه اروپا برای تسهیل تجارت با ایران به ثبت رسیده و شرکت متناظر با آن با نام INSTEX چندی پیش از سوی سه کشور اروپایی عضو برجام به ثبت رسید.

اینستکس به میزبانی فرانسه، مدیریت آلمان و نظارت انگلیس به وجود آمده است که قرار است، به عنوان شرکتی برای تسهیل نقل و انتقال مالی بین ایران و اروپا فعالیت کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید