Performancing Metrics

جزئیات برنامه بودجه بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی مشخص شد | اتاق خبر
کد خبر: 424470
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1397 - 22:57
دولت آلمان برای حمایت از رشد اقتصادی این کشور قصد دارد مخارج خود را افزاش دهد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق لایحه پیشنهادی دولت آلمان برای بودجه این کشور در سال مالی ۲۰۲۰، مخارج دولتی به منظور تقویت رشد اقتصادی این کشور که در ماه‌های اخیر رو به کاهش بوده است با ۱.۷ درصد افزایش به ۳۶۲.۶ میلیارد یورو خواهد رسید.

دولت آلمان با کاهش پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ اعلام کرده است که نرخ رشد امسال به جای ۱.۸ درصد قبلی تنها یک درصد خواهد بود. وزارت اقتصاد آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است با توجه به کاهش فعالیت‌های صنعتی و ریسک‌های جهانی در فضای اقتصاد کلان، رشد اقتصادی امسال ملایم‌تر از برآوردی است که قبلاً تصور می‌شد.

دولت آلمان هم چنین بودجه نظامی و دفاعی خود را افزایش داده است به گونه‌ای که بودجه بخش دفاعی از ۱.۲۵ درصد در سال قبل به ۱.۳۷ درصد از کل تولیدات ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ افزایش خواهد یافت. با این حال ریچارد گرنل، سفیر امریکا در آلمان با ابراز نارضایتی کشورش از این افزایش آن را کافی ندانسته است و خواهان ایفای نقش بیشتر آلمان در بودجه ناتو شده است.

اقتصاد آلمان در حالی وارد سال ۲۰۱۹ شد که سال گذشته را با ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۳ به پایان رساند. علاوه بر رشد ضعیف اقتصادی، نرخ تورم آلمان نیز سال گذشته نتوانست به سطح ۲ درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور برسد و در نهایت رقم ۱.۹ درصد را به ثبت رساند.

نگرانی از وضعیت اقتصاد آلمان در روزهای اخیر باعث افت شدید ارزش یورو شده است. رشد اقتصادی این کشور که ضعیف‌ترین سطح ۵ سال اخیر محسوب می‌شود در سال جاری نیز پایین و احتمالاً در سطح یک درصد خواهد بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید