Performancing Metrics

۳.۵ میلیون مسکن نیاز به بازسازی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 424482
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1398 - 12:29
بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی حدود ۳.۵ میلیون مسکن در کشور نیاز به بازسازی دارد که جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دولت در نظر دارد تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در بافت‌های ناکارآمد شهری نوسازی کند. با این حال گفته می‌شود تخصیص نیافتن یارانه دولتی بافت فرسوده، مشکل تأمین زمین، حجم قابل توجه مالکان بافت‌های فرسوده که سند ندارند تا از تسهیلات بانکی استفاده کنند و توجیه اقتصادی نداشتن نوسازی واحدهای مسکونی در برخی از مناطق کم برخوردار بخشی از مشکلاتی است که وجود دارد و باید برای آنها راهکارهایی اندیشیده شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در آخرین روزهای اسفندماه ۱۳۹۷ در جلسه بررسی احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی دو ساله ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با حضور معاون مسکن و ساختمان و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی گفت: تخصیص نیافتن یارانه دولتی بافت فرسوده، مشکل تأمین زمین، حجم قابل توجه مالکان بافت‌های فرسوده که سند ندارند تا از تسهیلات بانکی استفاده کنند و توجیه اقتصادی نداشتن نوسازی واحدهای مسکونی در برخی از مناطق کم برخوردار بخشی از مشکلاتی است که وجود دارد و باید برای آنها راهکاری داشته باشیم.

سیدمحمد پژمان، از دیگر مشکلات در بافت‌های فرسوده را عدم پوشش‌دهی مجموعه دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب، برق و گاز و زیرساخت‌ها در آن بافت‌های برشمرد و افزود: حدود ۳.۵ میلیون مسکن نیاز به بازسازی، بهسازی و نوسازی دارد که جمعیتی در حدود ۲۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. همچنین با توجه به مشکلاتی که ما در ساخت مسکن داریم و فرسودگی زودهنگامی که اتفاق می‌افتاد هرساله در بافت‌های فرسوده به تعداد این میزان افزوده می‌شود و برای این مورد نیز باید راهکاری اندیشه کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد هزینه‌های تمام شده ساختمان شامل هزینه‌های غیرساختمانی همچون پروانه، بیمه و مالیات و … است، گفت: برنامه این است که بتوان از حداکثر ظرفیت‌های دستگاه‌های مرتبط استفاده کرد تا قیمت تمام شده ساختمان به حداقل برسد.

گفته می‌شود، در ۱۰ سال گذشته به طور کل ۶۵ هزار واحد مقاوم سازی شده است.

سومین جلسه بررسی احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی که در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بناست احداث شوند به احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با طرح بازآفرینی شهری اختصاص یافت. جلسات اول و دوم این بررسی‌ها به احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید و همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن اختصاص یافت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید