Performancing Metrics

رشد سهام آسیایی در واکنش به سیاست فدرال‌رزرو | اتاق خبر
کد خبر: 424486
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1398 - 16:41
در معاملات امروز بازارها رقم خورد
روز پنج‌شنبه، پس از تصمیم فدرال‌رزرو برای ثابت نگهداشتن نرخ بهره، بازارهای آسیایی رشد کرد اما تداوم نگرانی‌ها در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا، باعث شد سود بازارها محدود شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه، پس از جلسه سازنده فدرال‌رزرو، بازارهای آسیایی رشد کردند اما تداوم نگرانی‌ها در مورد مذاکرات تجاری چین و آمریکا و کندتر شدن اقتصادهای جهان، باعث شد سود بازارها محدود شود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۲۰ درصد رشد کرد، درحالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۳۶ درصد بالا آمد.

کامپوزیت شانگهای که در ابتدای معاملات امروز نوسانات زیادی را تجربه کرد و بارها وارد محدوده مثبت و منفی شد، در ادامه روند رشد خود را آغاز کرد و تا ساعت ۱۰:۲۶ به وقت تهران ۰.۸۲ درصد رشد کرد.

شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ بر خلاف روند بازارهای منطقه ۰.۱۸ درصد افت کرد.

ای‌اس‌اکس استرالیا تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

نگرانی‌های بازارها از روند مذاکرات تجاری چین و آمریکا پس از آن تشدید شد که دونالد ترامپ، دیشب هشدار داد که برای تضمین پایبندی چین به هرگونه توافق تجاری، تعرفه‌های چین را برای یک دوره زمانی طولانی نگاه خواهد داشت.

فدرال‌رزرو در پایان جلسه ۲ روزه سیاست‌گذاری خود اعلام کرد که با وجود نشانه‌هایی از کند شدن اقتصادهای جهان، امسال برنامه افزایش نرخ بهره خود را رها می‌کند.

اما درحالی که بازارهای جهان از این اقدام فدرال‌رزرو خوشحال شدند، دلایلی که در پس این تصمیم‌گیری بانک مرکزی وجود دارد، بسیار نگران‌کننده هستند.

اما پس از سخنرانی رئیس فدرال‌رزرو، سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، چهارشنبه تا ۲.۵۳۷ درصد افت کرد و امروز تا ساعت ۱۱:۰۰ به وقت تهران، تا ۲.۵۲۴۵ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، شاخص دلار همچنان به افت خود، پس از بیانیه چهارشنبه شب بانک مرکزی، ادامه داد و به ۹۵.۸۷۴ واحد رسید.

در برابر ین ژاپن، نرخ برابری دلار روند نزولی در پیش گرفت و در ۱۱۰.۵۹ معامله شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید