Performancing Metrics

نوسان سهام آسیایی در معاملات امروز | اتاق خبر
کد خبر: 424680
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1398 - 15:13
روز سه‌شنبه، برخی بازارهای آسیایی پس از ۲ روز افت متوالی، بازگشتند، درحالی‌که برخی بازارهای دیگر منطقه همچنان با وحشت از این که اقتصاد آمریکا با رکود مواجه شوند، سقوط کردند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز سه‌شنبه، برخی بازارهای آسیایی پس از ۲ روز افت متوالی، بازگشتند، درحالی‌که برخی بازارهای دیگر منطقه همچنان با وحشت از این که اقتصاد آمریکا با رکود مواجه شوند، سقوط کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از سقوط ۱.۴ درصدی دیروز، امروز توانست ۰.۳ درصد رشد کند.

نیکی ژاپن، که روز دوشنبه بدترین سقوط خود از اواخر دسامبر تا کنون را ثبت کرده بود، ۲.۱۵ درصد جهش کرد، درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۶ درصد و شاخص سهام استرالیا ۰.۰۷ درصد رشد کردند.

اما بازارهای چین هم امروز روز خوبی را سپری نکردند. کامپوزیت شانگهای ۱.۴۳ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۳ درصد پایین آمد.

سرمایه‌گذاران با سقوط شدید سود اوراق قرضه آمریکا و معکوس شدن منحنی سود اوراق خزانه‌داری این کشور، که یک شاخص از قریب‌الوقوع بودن رکود اقتصادی است، به وحشت افتاده‌اند.

از جلسه هفته قبل فدرال‌رزرو، که اعلام کرد در ادامه امسال هیچ افزایش نرخ بهره‌ای نخواهیم داشت، سود اوراق قرضه حدود ۱.۸ درصد سقوط کرده است و امروز به ۲.۴۳۰ درصد رسیده است.

مایکل اوری، استراتژیست ارشد رابوبانک، می‌گوید: منحنی سود اوراق آمریکا همچنان معکوس می‌باشد که این اصلاً نشانه خوبی نیست. معلوم نیست چه مقدار این وضعیت طول می‌کشد و بعد از آن سقوط سهام آغاز می‌شود.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن که در روز دوشنبه، به پایین‌ترین میزان یک و نیم ماهه ۱۰۹.۷۰ رسیده بود، امروز با اندکی رشد به ۱۱۰.۱۰ رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید