Performancing Metrics

نرخ لیره با اقدام به موقع بانک مرکزی ترکیه از سقوط بازگشت | اتاق خبر
کد خبر: 424697
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1398 - 19:25
با اقدامات بانک مرکزی؛
پس از این که بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد نرخ بهره را افزایش داده است و اشاره کرد گام‌هایی را برای تقویت ذخایر رسمی خود بر می‌دارد، نرخ تبادل لیر از بدترین سقوط اخیر خود بازگشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد نرخ بهره را افزایش داده است و اشاره کرد گام‌هایی را برای تقویت ذخایر رسمی خود بر می‌دارد، نرخ تبادل لیر از بدترین سقوط خود پس از بحران ارزی سال گذشته، بازگشت.

پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه بانک‌های تجاری را مجبور کرد از صندوق با نرخ بهره بالاتر بانک مرکزی وام بردارند و سپس دسترسی آنها را به سیستم سوآپ دلاری روزانه یک هفته‌ای، قطع کرد، نرخ برابری لیر با دلار ۳ درصد جهش کرد. این اقدام بانک مرکزی می‌تواند این هفته ۲.۵ میلیارد دلار به حساب خزانه اضافه کند.

بانک مرکزی ترکیه می‌کوشد قبل از انتخابات ۳۱ مارچ، به گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه این بانک برای تقویت نرخ لیر، بیش از اندازه از ذخایر ارزی خود استفاده کرده است، پایان دهد. این گمانه‌زنی‌ها پس از این به وجود آمد که هفته گذشته، داده‌ها نشان داد میزان ذخایر ارزی ترکیه در دو هفته اول مارچ، به طور غیرمنتظره‌ای تا پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۴، سقوط کرده است. به دنبال این اخبار و تحلیل‌های جی‌پی‌مورگان چیس، نرخ لیر ترکیه روز جمعه بیش از ۵ درصد افت کرد.

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره خود را ۱.۵ درصد بالا برد و باعث شد نرخ لیر تا ۳.۱ درصد تقویت شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید