Performancing Metrics

هشدار آمریکا درباره نقض تحریم‌های نفتی ونزوئلا | اتاق خبر
کد خبر: 424890
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398 - 19:39
مقامات دولت آمریکا خریداران خارجی نفت ونزوئلا را برای توقف معامله با شرکت نفتی دولتی PDVSA تحت فشار قرار داده و هشدار داده‌اند که خرید نفت از این شرکت نقض تحریم‌های آمریکا خواهد بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، الیوت آبرامز، نماینده ویژه امور ونزوئلا در وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما شاهد حرکت کشتی‌ها و قراردادهای جدید با شرکت‌های جدید هستیم و زمانی که با کشتی‌داران یا پالایشگاه‌ها یا دولت‌ها صحبت می‌کنیم، می‌گوئیم شما نباید این کار را انجام دهید.

آبرامز گفت: مقامات آمریکا با کشتی‌داران، پالایشگاه‌ها، بازرگانان نفت و دولت‌ها خارجی متعددی درباره همکاری با واشنگتن به منظور توقف تجارت نفت، محصولات پالایشی و مواد رقیق کننده با ونزوئلا، صحبت کرده‌اند. وی درباره جزئیات این مذاکرات توضیحی نداد اما گفت: آمریکا همکاری قابل توجهی از سوی دولت و شرکت‌ها در هند که بزرگترین بازار نقدی برای صادرات نفت ونزوئلا به شمار می‌رود، دریافت کرده است.

اما آبرامز خاطرنشان کرد برای محدود کردن تجارت میان ونزوئلا و روسیه کار چندانی از دست آمریکا برنمی‌آید. وی در ادامه افزود: با توجه به روابط میان دولت مادورو و روسیه، افزایش تجارت نفت، بنزین و مواد رقیق کننده میان ونزوئلا و روسیه از زمان وضع تحریم‌های آمریکا قابل پیش بینی بود.

آمریکا با هدف براندازی دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در ژانویه شرکت نفتی PDVSA را هدف تحریم قرار داد.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که این کشور هفته گذشته، برای دومین هفته متوالی هیچ واردات نفتی از ونزوئلا نداشته است.

آمریکا معاملات دلاری با شرکت PDVSA را از ماه آینده ممنوع اعلام کرده است اما این شرکت را هنوز هدف تحریم‌های ثانویه که معامله میان این شرکت و شرکت‌های غیرآمریکایی را ممنوع خواهد کرد، قرار نداده است.

طبق نظرسنجی پلاتس، تولید نفت ونزوئلا از ۱.۱ میلیون بشکه در روز در فوریه به ۷۵۰ هزار بشکه در روز در مارس رسیده که کاهش مذکور، به دلیل قطعی گسترده برق بوده است. تولید نفت ونزوئلا احتمالاً بهبود پیدا خواهد کرد اما به دلیل تحریم‌های آمریکا، تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۷۵۰ هزار بشکه در روز بالغ می‌شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید