Performancing Metrics

دوسوم رواناب‌های ایران به سدهای خوزستان وارد شدند | اتاق خبر
کد خبر: 424897
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398 - 22:58
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع ایران ضمن بی سابقه خواندن بارندگی‌های اخیر، گفت: این جبهه بارندگی به لحاظ شدت، مدت و فراگیری که شامل ۲۴ استان شد، بی سابقه بوده است و متوسط بارندگی را ۵۰ الی ۵۵ میلیمتر بالا برد و به ۲۶۰ میلیمتر رساند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد حاج رسولی‌ها افزود: به تبع این بارندگی‌ها، رواناب‌های خوبی در سطح کشور داشتیم. به تنهایی چیزی حدود هفت الی هفت و نیم میلیارد مترمکعب رواناب سطحی ایجاد شد.

وی گفت: هر چند برای بخشی از کشور در استان‌های شمالی کشور که سدهای بزرگ نداریم و سدهای کوچک داریم، خساراتی به همراه داشت اما برای بعضی از نقاط که سدهای بزرگی داشتیم، این بارندگی نعمت بود، خصوصاً در استان خوزستان که دو سوم رواناب‌های کشور یعنی از ۳۹ میلیارد مترمکعب که از ابتدای سال آبی رواناب داشتیم، بیش از دو سوم این رواناب‌ها به سدهای استان خوزستان بود که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

حاج رسولی‌ها با نعمت خواندن بارندگی‌های اخیر در ادامه افزود: با بارندگی‌های اخیر، ذخایر آبی خوبی برای آب شرب خیلی از مناطق شهری فراهم آمد و همچنین آب کشت تابستانه و پاییزه سال جاری تأمین شد که نعمت بزرگی محسوب می‌شود.

بنا بر اعلام سازمان آب و برق خوزستان، مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خاتمه تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی، دو یا سه جبهه بارشی دیگر در روزهای آینده خواهیم داشت که با توجه به پر بودن مخازن سدهای ایران بخصوص در خوزستان، مدیریت مخازن باید با دقت بیشتری صورت بگیرد تا ضمن بهره‌مندی حداکثری از این شرایط، با کمترین خسارات ممکن روبرو شویم.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید