Performancing Metrics

می‌توان تحریم‌ها را مدیریت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 424932
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1398 - 19:09
وزیر اقتصاد:
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیتهای داخلی برای مقابله با تحریم‌ها گفت که با افزایش بهره‌برداری از ظرفیتهای موجود می‌توان تحریمها را مدیریت کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در گفت‌وگویی رادیویی با بیان اینکه موضوعات مورد مطالعه علوم اجتماعی صرفاً انتزاعی نیستند، اظهار کرد: اقتصاد نیز در زمره علوم اجتماعی است، بنابراین تأثیر و تأثر سایر حوزه‌ها را به طور کامل باید در این حوزه مورد تاکید قرار داد.

دژپسند اضافه کرد: این «باید» از دو جهت واجد اهمیت فراوان است. نخست اینکه امسال «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال تعیین شده و دیگر اینکه شرایط اشتغال، تولید و ظرفیت‌های خالی اقتصاد کشور ایجاب می‌کند تا برای رسیدن به شرایط مطلوب در جامعه، از تمامی قابلیت‌ها و توانمندی‌ها به بهترین وجه ممکن استفاده شود.

او ادامه داد: امروز کشور در شرایط سخت اقتصادی است و دشمن از تمامی عوامل و روزنه‌ها بر اقتصاد کشور فشار وارد می‌کند؛ برای مقابله با فشارها، تهدیدها و تحریم‌های دشمنان باید از تمامی امکانات و ظرفیت‌های داخلی در جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی بهره جست.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود، یکی از نکات ضعف اقتصاد ایران را کم بودن نرخ بهره‌برداری از ظرفیت تولید در کشور ارزیابی کرد و گفت: اگر نرخ بهره‌برداری از ظرفیت تولید از ۵۰ به ۷۵ درصد افزایش یابد، بدون شک جهشی در رشد تولید و رونق اقتصادی کشور ایجاد می‌شود و برای تحقق این مهم، باید مجموعه‌ای از عوامل و زمینه‌ها را در کشور فراهم کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار، یکی از مسئولیت‌های این وزارتخانه است، اضافه کرد: باید گام‌های بلندی برای رسیدن به شرایط مطلوب برداشته شود تا سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی اعم از تولیدکننده و تاجر بتوانند با طیب خاطر و به سهولت، در محیطی ایمن فعالیت‌های خود را انجام دهند.

او همچنین تاکید کرد: امروز اصلاح و بهبود فضای کسب و کار در کشور به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است و باید با قوت و قدرت هر چه تمام تر در این مسیر حرکت کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید