Performancing Metrics

قطعی برق 540 روستای لرستان برطرف شد | اتاق خبر
کد خبر: 425132
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1398 - 18:48
مدیرعامل توانیر:
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه وقوع سیلاب، برق 840 روستای لرستان را قطع کرده بود، گفت: مشکل قطعی برق 540 روستای استان با تلاش تیم‌های عملیاتی حاضر برطرف شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، «محمدحسن متولی‌زاده» افزود: در روستاهای باقی‌مانده به دلیل نبود راه دسترسی همچنان امکان اعزام تجهیزات و ماشین آلات سنگین وجود ندارد و در تلاش هستیم تا در اسرع وقت، تجهیزات مورد نیاز را به روستاهای باقی‌مانده اعزام کنیم.
وی با تاکید بر اینکه وقوع سیلاب و تشدید بارندگی‌ها در کشور، شبکه‌های برق 23 استان کشور را تحت تاثیر قرار داد، افزود: آسیب وارد شده به تاسیسات برق 13 استان سیل‌زده جدی‌تر بوده که این موضوع موجب بروز خاموشی بیشتری در این مناطق شد.
متولی زاده با اشاره به اینکه 30 درصد شبکه برق استان‌های سیل‌زده با خسارت‌های جدی مواجه شده اند، گفت: برآورد صورت گرفته نشان می دهد از ابتدای وقوع بارش‌های شدید و سیلاب در کشور تاکنون، حدود دو هزار و 350 روستا با قطعی برق مواجه شدند و با حضور 24 ساعته 850 گروه عملیاتی در اقصی نقاط کشور، مشکل 90 درصد این مناطق در همان ساعات ابتدایی رفع شد.
مدیرعامل توانیر با بیان اینکه اکنون، وضعیت تامین برق همه استان‌ها به جز لرستان عادی شده است، گفت: در حال حاضر در شهرهای لرستان، پلدختر و معمولان برق بخش زیادی از شهر وصل شده، اما در نقاطی که با آب گرفتگی مواجه اند، برق این نواحی برای حفظ ایمنی به صورت دستی قطع شده است تا از بروز مشکل برق گرفتگی ساکنان این بخش، جلوگیری شود.
وی به آخرین وضعیت برق مناطق سیل زده خوزستان اشاره کرد و گفت: در این استان مشکلی خاصی وجود ندارد؛ تنها در روستاهایی که با هماهنگی قبلی ساکنان آن‌ها تخلیه شده‌اند و یا در نوار ساحلی رود کارون که خالی از سکنه هستند، برق برای حفظ ایمنی قطع شده است.
مدیرعامل توانیر در پایان گفت: در حال حاضر وضعیت برق مناطق سیل‌زده مازندران و گلستان نیز کاملا عادی است.
بارندگی های شدید و سیل اخیر، همه استان های کشور را درگیر کرد، اما مشکلات در 6 استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد جدی تر بود و به تاسیسات برق و زیرساخت های این مناطق آسیب وارد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید