Performancing Metrics

قیمت طلا، سکه و ارز در نخستین روز جدی بازار ۹۸ | اتاق خبر
کد خبر: 425238
تاریخ انتشار: 17 فروردین 1398 - 21:37
بازار سال ۱۳۹۸ نخستین روز کاری جدی خود را درحالی شروع کرد که قیمت ارز همچون آخرین روزهای سال گذشته روند باثبات خود را حفظ کرده است و از سوی دیگر در بازار سکه و طلا، هر سکه تمام بهار آزادی به چهار میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسیده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار امروز (شنبه) به چهار میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۳۱ هزار و ۲۲۰ تومان قیمت دارد.

امروز سکه طرح قدیم با قیمتی معادل چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه دو میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۸۸۰ هزار تومان است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۹۲ دلار رسیده است.

این در حالی است که براساس نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران انتظار دارند قیمت جهانی طلا در هفته جاری روند صعودی پیدا کند.

تعطیلات با ثبات بازار ارز به پایان رسید

از سوی دیگر، قیمت خرید و فروش ارز در بانک و صرافی نسبت به روزهای گذشته تغییر چندانی نداشته و ثبات در بازار ارز در سال ۹۸ حاکم شده است.

بانک‌ها از سال گذشته مجاز به خرید ارز از مردم شدند که در ابتدا قیمت خرید ارز از سوی بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود، اما به تدریج با سیاست‌های بانک مرکزی قیمت خرید ارز در بانک‌ها افزایش یافت و به بازار آزاد نزدیک شد.

در همین راستا، بانک‌ها امروز (۱۷ فروردین) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۱۹ تومان و هر یورو را ۱۴ هزار و ۳۸۴ تومان از مردم می‌خرند که نسبت به روزهای پایانی سال تغییر چندانی نداشته است.
همچنین بانک‌ها هر پوند انگلیس را ۱۶ هزار و ۷۲۹ تومان خریداری می‌کنند.

ارز مسافرتی

همچنین شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی می‌توانند در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت کنند که قیمت این ارز امروز ۱۵ هزار و ۱۰۷ تومان است که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌ها

از سوی دیگر صرافی‌های مجاز بانک مرکزی قیمت ارز را نسبت به روزهای گذشته تغییری نداده‌اند و قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

همچنین قیمت خرید هر یورو در این صرافی‌ها ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت فروش آن ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید