Performancing Metrics

آغاز پرداخت وام به سیل‌زدگان | اتاق خبر
کد خبر: 425258
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1398 - 11:39
رئیس بنیاد مسکن خبر داد:
رئیس بنیاد مسکن گفت: برای ساخت واحدهای شهری تخریب شده ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان و روستایی ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا تابش در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: علاوه بر تسهیلات ارزان به هر واحد شهری ۱۲ میلیون تومان و هر واحد روستایی ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود که پرداخت این کمک‌ها شروع شده و سیل زدگان با مراجعه به ستادهای بنیاد در شهرها و روستاهای آسیب دیده؛ بعد از تأیید می‌توانند آن را دریافت کنند.

رئیس بنیاد مسکن با بیان این که مدت بازپرداخت وام‌ها ۱۵ سال است تاکید کرد: ۱۰۰ درصد اعتبار کمک‌های بلاعوض و تسهیلات فراهم شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد. ۵۰ درصد بودجه مورد نیاز در اختیار ما قرار گرفت و دستور پرداخت تسهیلات هم در یکی دو روز آینده به استان‌ها و بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

تابش با اشاره به این که در ۸ استان خسارت‌ها کلان و جدی است گفت: پیش بینی می‌شود که در همه استان‌های آسیب دیده نیاز به احداث یا تعمیر ۱۵۰ هزار واحد باشد که تلاش می‌کنیم کار تعمیر و یا احداث واحدها تا پیش از فصل زمستان تمام شود.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در استان‌های گلستان و مازندران کار احداث و تعمیر واحدها شروع شده و امروز هم کلنگ ساخت یک واحد مسکونی در آق قلا زده شد.

تابش با اشاره به تخریب ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد در لرستان و آسیب دیدن ۲۱ هزار واحد دیگر در این استان گفت: بنیاد با کمک سپاه و ارتش و هلال احمر و مردم، در کار بازگشایی معابر و پاکسازی سطح روستاها و شهرها از گل و لای و توزیع غذا و امکانات و … مشارکت دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات نیز گفت: در خوزستان ۴۰ اردوگاه برای اسکان بیش از ۱۰۰ هزار نفر پیش بینی و اطلاع رسانی از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان و سایت‌های مختلف و سایت هلال احمر شده است.

سلیمی با اشاره به فراهم شدن اسکان ۱۰۰ هزار نفر گفت: همه زیرساخت‌های لازم برای اسکان اضطراری آماده شده و آدرس همه اردوگاه‌ها در سایت امداد و نجات و هلال احمر موجود است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توزیع دفترچه‌های امداد و نجات گفت: با توزیع دفترچه‌ها در معمولان و پل دختر کار کمک رسانی و توزیع غذا و اقلام دیگر در این مناطق سر و سامان می‌گیرد.

استاندار خوزستان نیز گفت: ما به همه روستاها برای تخلیه اطلاع رسانی کرده ایم و چند بار در سیمای ملی و استانی حتی خواهش کردیم که مردمی که در معرض خطر سیل هستند منازلشان را خالی کنند و به مکان‌ها و اردوگاه‌هایی که فراهم شده بروند منتهی مردم مقاومت می‌کنند و البته ما به آنها هم که مانده اند بنا بر وظیفه کمک می‌کنیم.

شریعتی افزود: ما در استان امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای اسکان داریم ما امکانات راهیان نور را داریم که ۱۰۰ هزار تخت است و همه محیط‌های ورزشی، مدارس، پادگان‌ها را آماده کرده ایم و نگرانی ما هم بیشتر به دلیل حجم خروجی آب کرخه است که ممکن است برخی مناطق را تهدید کند.

استاندار خوزستان همچنین گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده خسارات سیل سال ۹۵ به کشاورزان منطقه تا پایان همین ماه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید