Performancing Metrics

ترامپ: فدرال‌رزرو باید بهره را کاهش دهد | اتاق خبر
کد خبر: 425268
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1398 - 16:52
برای چندمین بار مطرح شد
رییس‌جمهور ترامپ می‌گوید فدرال‌رزرو آمریکا باید نرخ بهره خود را کاهش دهد و از سایر اقدامات غیرمرسوم برای کاهش فشار بر اقتصاد، که به گفته او آنها باعث کند شدن آن شده‌اند، استفاده کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، ترامپ در جدیدترین اظهارنظر خود گفته است که فدرال‌رزرو آمریکا باید نرخ بهره خود را کاهش دهد و از سایر اقدامات غیرمرسوم برای کاهش فشار بر اقتصاد، که به گفته ترامپ، آنها باعث کند شدن آن شده‌اند، استفاده کند.

ترامپ به خبرنگاران گفت: من معتقدم آنها باید نرخ بهره را کاهش دهند. من فکر می‌کنم آنها واقعاً (اقتصاد) ما را کند کرده‌اند. هیچ تورمی هم نداریم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین توصیه کرد که بانک مرکزی آمریکا سیاست غیرمتعارف مالی، «تسهیل کمّی»، را دنبال کند. از این سیاست برای تقویت اقتصاد آمریکا پس از بحران بزرگ مالی جهانی، استفاده شد. در این تکنیک که از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ مورد استفاده قرار گرفت، بانک مرکزی آمریکا چندین تریلیون دلار اوراق قرضه با پشتوانه دولت را خریداری کرد.

او گفت: در واقع ما حالا باید در حال «تسهیل کمّی» باشیم.

ترامپ انتقادات و حمله‌های علنی خود به سیاست‌های فدرال‌رزرو را بارها تکرار کرده است و تمایل او برای کاندید کردن ۲ متحد سیاسی خود برای کرسی خالی هیأت‌مدیره بانک مرکزی، باعث شده است برخی تحلیل‌گران اعلام کنند که استقلال سیاسی فدرال‌رزرو به خطر افتاده است.

ترامپ می‌گوید که احیای سیاست «تسهیل کمی» باید به علاوه کاهش نرخ بهره انجام شود. این افکار او برای مقامات فدرال‌رزرو بسیار نگران‌کننده است. آنها معتقدند از ترکیب این دو تاکتیک تنها باید در مواقع سقوط جدی اقتصاد، استفاده شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید