Performancing Metrics

هند به زودی سومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 425311
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1398 - 13:41
اقتصاد هند در حال حاضر یک اقتصاد سه تریلیون دلاری است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آرون جاتل، وزیر دارایی هند گفت به کمک رشد سرمایه‌گذاری و مصارف، تولید ناخالص داخلی هند تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید و این کشور سومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد شد. وی که در جمع دانشجویان کالج بازرگانی " شری رام" سخن می‌گفت افزود: اندازه اقتصاد هند در حال حاضر بیش از ۲.۹ تریلیون دلار است. اکنون در رده پنجمین اقتصاد بزرگ جهان قرار داریم و حجم اقتصاد در سال ۲۰۲۴ به پنج تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

جاتلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که هند به زودی رقابتی سخت با آمریکا و چین برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان خواهد داشت از برنامه‌ریزی گسترده دولت این کشور برای توسعه زیرساخت‌ها و عدالت جنسیتی تا ۲۰ سال آینده خبر داد.

تا سال ۲۰۱۱ حدود ۲۲ درصد جمعیت هند زیر خط فقر زندگی می‌کرده‌اند که به لطف رشد و توسعه اقتصادی این رقم اکنون به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است. جاتلی از برنامه‌ریزی برای تک رقمی شدن این نرخ تا سال ۲۰۲۵ خبر داد.

رشد اقتصادی هند سال گذشته با ثبت رشد خیره کننده ۸.۱ درصدی، رکورددار سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای در حال توسعه بود. این کشور که تا سال قبل ششمین اقتصاد بزرگ جهان بود اندکی پیش با دستیابی به اقتصاد ۲.۵۷ تریلیون دلاری توانست با پشت سر گذاشتن انگلیس به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان بدل شود.

به گفته وزیر دارایی هند، شمار افرادی که جز طبقه متوسط هند هستند تا سال ۲۰۲۴ حدود چهار برابر افزایش خواهد یافت و با تقویت زیرساخت‌ها و اشتغال‌زایی بیشتر که قدرت خرید مردم را افزایش خواهد داد، افزایش مصارف به عنوان یک محرکه بلندمدت به کمک رشد اقتصادی خواهد آمد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید